دولت پاکستان بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز و انجام رایزنیهای موثر برای پرداختن به اختلافات پیش آمده در باره نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان تاکید کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه رسمی اعلام کرد: دولت اسلام آباد امیدوار است که تمام مسائل مربوط به نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به صورت صلح آمیز پیگیری شده و از طریق مذاکره های سازنده در چارچوب قانون اساسی این کشور حل و فصل شود.

دولت پاکستان که موضوع انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان را مربوط به مسائل داخلی کابل قلمداد می کند؛ افزود: اسلام آباد از اعلام نتایج موقت دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور آگاه است.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام آباد با تاکید بر اینکه وجود ثبات، وحدت و یکپارچگی در افغانستان برای ارتقای امنیت و صلح در منطقه بسیار حائز اهمیت است، افزود: در این وضعیت حساس و زمانی که افغانستان در حال واگذاری قدرت در این کشور است، مردم و دولت پاکستان در کنار افغانستان ایستاده اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان تصریح شد که این کشور از تمام تلاشها برای کمک به پیشبرد صلح، ثبات و توسعه در افغانستان حمایت کرده و همزمان به واگذاری مسالمت آمیز و دموکراتیک قدرت و انتخاب مردم افغانستان احترام می گذارد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرده که براساس نتایج اولیه اشرف غنی احمد زی با کسب 44/56 درصد آرا، برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

عبدالله عبدالله نامزد دیگر ریاست جمهوری نتیجه اعلام شده را نپذیرفت.

نتیجه نهایی انتخابات روز 31 تیر و پس از بررسی شکایتها اعلام می شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.