کرمان/

باغ فتح‌آباد کرمان ، الگویی برای بازسازی اماکن تاریخی

استاندار کرمان گفت: باغ فتح‌آباد کرمان می‌تواند به الگویی برای بازسازی سایر اماکن تاریخی و گردشگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه بازدید از روند بازسازی باغ تاریخی فتح‌آباد کرمان در جمع خبرنگاران ، با تأکید بر اینکه وظیفه نسل امروز ، حفاظت و درآمدزایی از میراث گذشتگان است ، خواستار کشت گیاهان دارویی متناسب با کویر ، برای آشنایی گردشگران داخلی و خارجی در باغ فتح آباد شد.

وی از روند بازسازی باغ فتح‌آباد کرمان ابراز رضایتمندی کرد و گفت: این باغ از باغ‌های تاریخی کرمان است که می‌تواند در آینده ای نزدیک به عنوان یکی از محورهای گردشگری کرمان محسوب شود.

رزم حسینی با اعلام اینکه در حال حاضر بازسازی باغ فتح‌آباد با همکاری ادارات برق، آب ، اوقاف ، میراث فرهنگی و شهرداری پیشرفت مناسبی داشته ، افزود: سایر طرح های دولتی با تأخیر انجام می پذیرند اما اجرای این طرح بی نظیر است.

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان کرمان هم با بیان اینکه مرمت این باغ در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: فاز نخست بازسازی و مرمت باغ فتح‌آباد 60 درصد و مرحله دوم آن تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که انتظار می‌رود این باغ در هفته وقف آماده بهره‌برداری شود.

غلامرضا سرایداری از پیشرفت 70 درصدی عملیات گچ‌بری در دو طبقه عمارت باغ فتح‌آباد خبر داد و افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی این باغ اختصاص یافته که برای اتمام مراحل بعدی به 10 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: باغ فتح‌آباد کرمان با قدمتی 150 ساله و زیربنایی بالغ بر 2 هزار مترمربع ( زیربنای کل آن 10 هکتار)، طی سال 1387 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

سرایداری با اشاره به اینکه تاکنون 80 درصد استحکام بخشی باغ فتح‌آباد و 80 درصد طرح ورودی باغ به اتمام رسیده ، تصریح کرد: در این مجموعه ، بخشی به تالار گفتگوی هنرمندان اختصاص یافته است./س


برچسب ها: باغ ، فتح آباد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.