موسسه فرهنگی هنری ثامن‌الحجج (ع) شب گذشته از کتاب «امام خامنه‌ای» رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، موسسه فرهنگی هنری ثامن‌الحجج دیشب به مناسبت همزمانی ولادت مقام معظم رهبری کتاب «امام خامنه‌ای» را رونمایی کرد.

همچنین این موسسه فرهنگی میزبان افطاری جمعی از استادان حوزه و دانشگاه، ‌مدیران موسسات و دانش آموزان نخبه، بود.

این کتاب ترجمه کتاب معروف «امام خامنه‌ای» به قلم اندیشمند اردنی ره‌یافته به مکتب اهل بیت توسط"احمد حسین یعقوب (ره)" که برای اولین بار در کشور توسط موسسه صادق آل محمد که یکی از زیر مجموعه های موسسه ثامن الحجج بوده، به چاپ رسیده است.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی نقده دوزان درباره نویسنده کتاب که فردی تازه گرایش پیدا کرده به مکتب شیعه است، گفت: اگرچه بسیارند تشرف یافتگان به مذهب تشیع و پناه جویان از اهل بیت وگرچه کم نیستند مستبصران اهل قلم و فکرو اندیشه امام چه خوش می‌درخشد استاد احمد حسین یعقوب‌‌ همان که صاحب آثار ارزشمند اعتقادی وسیاسی فراوانی است.

وی تصریح کرد: کمتر مستبصری می‌توان یافت که به جامعیت علمی سیاسی وی بوده وآثارش به این هجم از گستردگی وغنای علمی برسد.

استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به تلاش‌های پی در پی وی برای ثبت عقاید خود، اظهار داشت: وی حق بزرگی به گردن جامعه تشیع داشته، نویسنده کتاب فردی حقوق‌دان و تحصیل کرده در کشور اردن بوده که حرییت وآزادگی بسیاری برای یافتن حقیقت داشته است.

وی ادامه داد: احمد حسین یعقوب برای گرویدن به مکتب تشیع وحقایق اسلام تمام اعتقادات خود را تغییر وبا فشار وآزار از سوی کشور اردن مواجه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نقده دوزان با بیان اینکه نوشتن درباره خصوصیات رهبر معظم انقلاب کار آسانی نیست گفت: احمد حسین یعقوب، فارسی نمی‌دانست وجمع آوری مطالب برایش بسیار سخت بوده، همچنین وی قبل از تالیف این کتاب درباره اندیشه‌های سیاسی واجتماعی امام خمینی (ره) هم دست به قلم زده است، نوشتن درباره جایگاه رهبرمعظم انقلاب کار ساده‌ای نبوده چراکه عظمت این بزرگوار ودرک آن برای همگان میسر نیست.

وی ادامه داد: جوانان پرنشاط جامعه‌ی ما می‌بایست راه این نویسنده بزرگ شیعه را ادامه داده و وظیفه اطلاع رسانی درباره خصوصیات اعظم رهبر معظم انقلاب در جامعه جهانی را دارند.

گفتنی است حاصل مجاهدات فکری و تلاشهای فرهنگی احمد حسین یعقوب پدیداری کتاب‌ها و مقالاتی ارزشمند در حوزه دفاع از کیان عقیدتی تشیع و تبیین کژی‌ها و انحرافات اندیشه‌های مخالف با مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده که تنها در قالب کتاب نزدیک به بیست اثر گران قدر از وی به جا مانده است از جمله:"النظام السیاسی فی الاسلام"، "نظریه عداله الصحابه و المرجعیه السیاسیه فی الاسلام"، "المراجهه مع رسول الله و آله"، "کربلا؛ الثوره و الماساه"، "این سته رسول الله و ماذا فعلوا ب‌ها"، "الهاشمیون فی الشریعه و التاریخ"، "حقیقه الاعتقاد بالامام المهدی المنتظر "و "فکرالامام الخامنه ئی فی القضایا السیاسیه والاجتماعیه"می‌باشد.

روح پاک این نویسنده توانا و مدافع دلسوخته مکتب اهل بیت علیهم السلام اندکی پیش و در سحرگاه دوازدهم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۲۸ هـ ق پس از سال‌ها تلاش خستگی ناپذیر در ترویج راه و رسم اهل بیت علیهم السلام و تبیین مظلومیت آنان و تحمل رنج‌ها و مشقات فراوان در این مسیر به سوی بهشت برین پرواز کرد تا میهمان خوان گسترده اولیای الهی باشد.

این کتاب در شش بخش تدوین شده است، بخش اول اختصاص به زندگی شخصی امام خامنه‌ای دارد، بخش دوم پیرامون ارتباط امام خامنه‌ای با انقلاب اسلامی نگاشته شده، در بخش سوم دیدگاه‌های سیاسی امام خامنه‌ای، در بخش چهارم چگونگی برپایی حکومت اسلامی و تطبیق افکار آرای امام خامنه‌ای بررسی شده، در بخش پنجم اشاره به برخی از افکار امام خامنه‌ای و در پایان به بیان برخی دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی امام خامنه‌ای در ضمن سه فصل پرداخته شده است.

شایان ذکر است در این مراسم از دانش‌آموزان نخبه و قرآنی تقدیر شد.

این مراسم در جماران مجتمع فرهنگی ایرانیان برگزار شد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار