پذیرفتن ساخت و ساز در تمام دنیا با یک فرم و شکل به مانند پذیرفتن ماشین است.

فرامرز پارسی، کارشناس ارشد معماری و استاد دانشگاه در خصوص علت گرایش ساخت و سازهای امروز کشور به سمت فرهنگ بیگانه غرب و نقش سازمان میراث فرهنگی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: معماری امروز جامعه ما همانند معماری تمام نقاط دنیاست.
 
معماری مدرنی که در همه نقاط دنیا پذیرفته شده همانطور که ماشین پذیرفته شد پس ایرادی ندارد که ما هم معماری مدرن را بپذیریم.
 
وی ادامه داد: متاسفانه در نقاط مختلفی شاهد بودیم که سبک‌های مختلف غربی به فرض مثال سبک گوتیک و یا سبک‌های دیگر را در نماهای ساختمان‌ها به طور کامل کپی کرده که این موارد جای اشکال دارد.
 
کارشناس ارشد معماری اظهار داشت: به کار بردن سبک‌های گذشته معماری خود نیز اشتباه است چرا که معماری سیر حرکتی دارد و نباید سیر حرکتی معماری به گذشته باشد بلکه باید به دنبال موضوع‌های نو بود.
 
این استاد دانشگاه گفت: اگر جاهایی که مردم خواسته‌اند سبک و طرح‌های سلیقه‌ی مهندسین طراح را ترمیم و اجرا کنند این مسئله هم جای اشکال است.
 
پارسی ادامه داد: بهترین راهکار برای حل تناقض‌ها و استفاده از الگوهای مشابه از سبک‌های قدیمی و حتی غربی بودن همایش‌ها، کنفرانس‌ها و تعامل میان نخبگان و صاحب نظران امراست.
 
وی ادامه داد: عقاید و باورهای مردم به شکل ناهمگون و نوع زیباشناسی فرهنگی و لایه‌های متفاوت فرهنگی، گرایش‌های متفاوت مسئولان زیربط ما را به راه‌حل معین و مناسب نمی‌رساند چرا که در جامعه ما چند صدایی وجود دارد و ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که علایق و سلایق متفاوت در کنار یکدیگر است.
 
فرامرز پارسی بهترین راهکار را برگزاری همایش و کنفرانس‌ها تعامل میان مسئولان زیربط و بالا بردن سطح آگاهی مردم دانست.
 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار