دلالگران بازار مسکن باعث می‌شوند که مسکن بعنوان یک منبع تجاری وسیله‌ای برای خرید و فروش با قیمت بیشتر تلقی شود و در نتیجه قیمت‌ها بیشتر و قدرت خرید کمتر شود.

مراد علی واهبی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: تورم، افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نوسانات ارزی و برخی دلالگری‌ها در بازار مسکن می‌تواند در کاهش قدرت خرید تأثیرگذار باشد.
 
وی تصریح کرد: دولت باید بازار مسکن را ساماندهی و با در اختیار گذاشتن مسکن به صورت اجاره به شرط تملیک در بلندمدت مشکلات جوانان را برطرف کند.
 
 وی در ادامه گفت: بهتر است تولید انبوه مسکن را دولت با مشارکت بخش خصوصی و انبوه‌سازان ساماندهی و بین میزان عرضه و تقاضا توازن برقرار کند.
 
ریزش ساختمان‌ها بدلیل عدم رعایت اصول مهندسی

واهبی یکی از دلایل افزایش ریزش ساختمان‌ها و حوادث ساختمانی را نداشتن اصول مهندسی و عدم رعایت استانداردهای شهرسازی دانست و اظهار داشت: متأسفانه مسکن امروزی در برخی از مکان‌ها به دست افراد فاقد صلاحیت ساخت و ساز می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: بسیاری از ساختمان‌های ساخته شده فاقد استاندارد و استحکام لازم هستند و هر روز بر تعداد آنان افزوده می‌شود.
 
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه‌گذاران با توان و بودجه خود اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و بدون در نظر گرفتن اصول مهندسی و استحکام در بنا فرآیند بساز و بفروش را در بازار مسکن گسترش می‌دهند که در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت ساختمان خوب ساخته شود و مشکلی نداشته باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار