سخنگوی عرب زبان وزارت امورخارجه آمریکا در مصاحبه‌ای تاکید کرد تروریست‌های مستقر در عراق تهدیدی برای آمریکا هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"جاشوا بیکر" در مصاحبه با سایت خبری-تحلیلی ایلاف اظهار داشت: به وضوع مشخص است که "باراک اوباما" رییس جمهور و "جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا داعش را نه فقط تهدیدی برای امنیت عراق بلکه تهدیدی برای امنیت کشورهای همجوار و منافع امنیتی ایالات متحده می‌دانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه واشنگتن آماده تقویت همکاری با دولت مرکزی عراق است، تاکید کرد: آمریکا از برگزاری جلسه مجلس عراق تا پیش از 13 جولای به جای برگزاری آن در ماه اوت استقبال کرده و رهبران عراق را برای تشکیل دولت جدید در سریع‌ترین وقت ممکن تشویق می‌کند.

سخنگوی عرب زبان وزارت امورخارجه آمریکا با بیان اینکه ما به دولت وحدت ملی در عراق برای مقابله با تهدید گروه‌های مسلح نیاز داریم، افزود: امکان گفتن جزئیات کمک نظامی که امکان دارد دولت آمریکا به عراق اعطا کند، وجود ندارد.

"جاشوا بیکر" اضافه کرد: کمک‌های آمریکا به عراق در چارچوب همکاری استراتژیک بین دولت‌های دو کشور صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر گفتگوی ملی در عراق بین تمامی طرف‌های سیاسی صرف نظر از طایفه و احزاب سیاسی و وابستگی دینی آنها، گفت: امروز اهل سنت، شیعیان، ترکمن‌ها، کردها و تمامی ملت عراق باید راه برون‌رفتی برای حل بحران این کشور پیدا کنند که طبعا با تشکیل دولت و تعیین ریاست‌های سه گانه همراه خواهد بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا در بخش دیگری از مصاحبه خود با اشاره به اینکه موضع واشنگتن در مورد عراق تغییر نکرده و مفاد آن حمایت از تمامیت ارضی این کشور است، تاکید کرد: موضع آمریکا واضح است و بر لزوم وجود دولت مرکزی که نمایندگی تمامی اقشار را برعهده داشته باشد، تاکید دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار