بر طبق نتایج تحقیقات، با تغییر روش‌ها و الگوهای زندگی و افزایش زندگی شهرنشینی، سن ابتلا به بیمار‌ی‌ها و نارسایی‌ها وی قلبی و عروقی در حال کاهش است.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اگرچه در سالهای اخیر شاهد کاهش نسبی ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی بوده‌ایم، اما در مقابل بیماری‌های مزمن و غیره واگیر شیوع قابل ملاحظه‌ای یافته‌اند. 

وی با بیان اینکه علت اصلی شیوع بیماری‌های مزمن را باید در نوع زندگی خودمان جستجو کنیم، تأکید کرد: بر طبق نتایج تحقیقات، با تغییر روش‌ها و الگوهای زندگی و افزایش زندگی شهرنشینی، متأسفانه سن ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های قلبی و عروقی در حال کاهش است. 

رضایی منش گفت: درحالی که در چند دهه اخیر شاهد بوده‌ایم که اغلب موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به سنین سالمندی بوده است، اما در حال حاضر درصد قابل ملاحظه‌ای از این بیماری‌ها در سنین میانسالی و حتی جوانی بروز می‌کند. 

وی یادآور شد: با کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها افزایش شدیدی یافته و سالهای زیادی از عمر انسان به دلیل این نارسایی‌ها از دست می‌رود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار