بر اساس گزارش‌های جهانی سرانه استعمال سیگار در بسیاری از مناطق جهان برای هر نفر، حدود 5 نخ سیگار در روز بوده که این آمار در حال افزایش است.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان اصلی ترین مشکلات بهداشتی هستند که استعمال سیگار یکی از عوامل مهم بروز این بیماری‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سرانه استعمال سیگار در جهان و از جمله در کشورمان به شدت افزایش یافته است، تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های جهانی سرانه استعمال سیگار در بسیاری از مناطق جهان برای هر نفر، حدود 5 نخ سیگار در روز بوده که این آمار در حال افزایش است.

گرجی با بیان اینکه بسیاری از مرگ و میر‌ها در دنیا قابل انتساب به مصرف سیگار است، یادآور شد: متاسفانه با کاهش سن مصرف سیگار موارد ابتلا به بیماری‌های مزمن در سنین جوانی و همچنین مرگ زود رس در بسیاری از جوامع افزایش یافته است.

وی گفت: البته هزینه‌های ناشی از استعمال سیگار تنها شامل هزینه‌های جانی نمی‌شود، بلکه هزینه‌های اقتصادی این عوامل خطر نیز بسیار سنگین و شامل صد‌ها هزار میلیارد دلار در سال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.