رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:محدودیت استقرار و گردآوری واحدهای صنعتی تا شعاع 120 کیلومتری پایتخت در برخی بخش‌ها همچون پوشاک،موادغذایی،بتون و صنایع با فن آوری بالا برداشته شده است.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یدالله صادقی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت های متعدد و متنوع استان مذکور در ابعاد صنعتی، تولیدی و تجاری اظهار داشت: طبق قانون و با توجه به دغدغه‌های زیست محیطی، امکان استقرار و برپایی واحدهای صنعتی و تولیدی تا شعاع 120 کیلومتری پایتخت در محدوده استان تهران وجود ندارد و اگر چنین ممنوعیتی وجود نداشت، استان تهران قابلیت ارتقاء سطح تولید و اشتغال تا دو برابر میزان کنونی را دارا است. 

وی در ادامه افزود: در سال 84 و در اواخر دولت وقت، تخصیصی در مورد این محدودیت لحاظ شد مبنی بر اینکه تولید بتون، آسفالت و صنایع بازیافت نخاله‌های ساختمانی مشمول این قانون نمی‌شود.  
 
زیرا در بخش مذکور، انتقال تولیدات فوق از خارج از تهران به پایتخت آنطور که باید امکان‌پذیر نبود.  
وی در ادامه عنوان کرد: در سنوات اخیر مصوبه‌ای از سوی دولت وضع شد که امکان فعالیت در بخش‌های پوشاکف موادغذایی و صنایع با فناوری بالا را در محدوده شعاع مورد اشاره فراهم نمود که پیرو آن محدودیت قانونی مذکور، مشمول فعالیت‌های این‌چنینی نمی شود.  
 
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در واقع امر، از سال 1384 تاکنون در برخی از صنایع محدودیت قانونی فوق برداشته شده و ما درصدد هستیم در حوزه صنایعی که از ظرفیت آلودگی و مصرف پایینی برخوردار هستند، مجوزهای لازم را به منظور توسعه فعالیت‌ها، اخذ نماییم. 

انتهای پیام/  
 
 
 

برچسب ها: محدودیت ، استقرار ، واحد ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار