آمارهای "سازمان بهداشت جهانی" نشان می‌دهند که سوء تغذیه، عامل حدود 40 تا 55 درصد مرگ و میر کودکان در دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه و فقیر است.

محمد مهدی رضایی منش متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عوامل مختلفی موجب سوء تغذیه در کودکان می‌شوند که یکی از مهمترین این عوامل "بیماری رفلاکس" است.

وی با بیان اینکه رفلاکس بیماری بسیار شایع در تمامی گروه‌های سنی است، تصریح کرد: در عین حال این بیماری در بین کودکان شیوع نسبتا بالاتری داشته و عوارض بیشتر و خطرناکتری را می تواند به وجود آورد.

رضایی منش با اشاره به اینکه سوء تغذیه در اغلب کشورها به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر کودکان به حساب می‌آید، تاکید کرد: متاسفانه وضعیت سوء تغذیه در برخی از کشورها چندان مشهود است که اغلب مرگ و میرها به ویژه در سنین کودکی را می توان به آن منسوب دانست.

وی گفت: آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که سوء تغذیه، عامل حدود 40 تا 55 درصد مرگ و میر کودکان در دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه است.

رضایی منش افزود: سوء تغذیه علاوه بر عوارض جانی و ناتوانی‌های شدید در بین مردم جوامع مختلف، هزینه‌های مالی بسیار سنگین را نیز به مردم و دولت‌ها تحمیل می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار