اردبیل/

بخش کشاورزی28 درصد ارزش ناخالص تولید اردبیل را تشکیل می دهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 28 درصد ارزش ناخالص تولید استان مربوط به بخش کشاورزی است که در سایه فعالیت‌های مستمر این کار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی امروز در جریان بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از شرکت تعاونی کشاورزی آباد گستر سبز آرتاویل اردبیل و نشست با متولیان این بخش اظهار داشت: 110 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی با تولید محصولات متنوع از این راه امرار معاش می‌کنند و ظرفیت‌ها در این حوزه بسیار قوی و دارای توان بالاست.

وی با یادآوری اینکه 777 هزار هکتار اراضی حاصلخیز در استان اردبیل وجود دارد که 215 هزار هکتار آن آبی، 515 هزار هکتار دیم و 35 هزار هکتار نیز باغات است، گفت: استان اردبیل در زراعت جز 10 استان برتر کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ما در شش محصول عمده کشاورزی رتبه زیر 10 را داریم که این محصولات شامل عدس، سیب‌زمینی،‌ دانه‌های روغنی،‌ چغندر قند، غلات و حبوبات است.

سروی ظرفیت اشتغال این بخش را 40 درصد بیان کرد و ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال و تاکید بر اقتصاد مقاومتی با فعال شدن صنایع وابسته و مولد در این بخش می‌توان این ظرفیت را ارتقا داد.

وی عمده چالش‌های این بخش را که به جد کشاورزی استان را تهدید می‌کند کمبود منابع آب، ضعف صنایع تبدیلی،‌ تغییر اراضی و ریسک در سرمایه‌گذاری بیان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با تدبیر وزارت جهاد کشاورزی و حضور ارزشمند وزیر توانمند جهاد کشاورزی در بازدید از باغات خسارت ‌دیده از سرمازدگی و اراضی کشاورزی خسارت‌ دیده از خشکسالی در کنار تسکین‌بخش بودن آلام فعالان این بخش به کمک آسیب‌دیدگان شتافته و مشکلات و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

سروی در ادامه با بیان اینکه صد درصد بذر سورگم، چغندر قند و بخش عظیمی از مینی‌تیوبر کشور در این استان تولید می‌شود، تلاش کشاورزان و زارعان را در مبارزه بیولوژیکی و تولید محصول سالم ارزشمند بیان کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اردبیل ، ارزش ، ناخالص ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.