سهل انگاری عابر، آتش به پا کرد + تصاویر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: بر اثر بی احتیاطی یک عابر ۷ هکتار از باغ‌ها و مزارع این شهرستان در آتش سوخت.

صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: بر اثر بی احتیاطی یک عابر، ۵ هکتار از باغ‌های انگور و ۲ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان طعمه آتش شد.

 او با اشاره به اینکه این آتش سوزی در روستای جعفرآباد شهرستان بیضا رخ داد، تصریح کرد: عامل اصلی این حادثه پرتاب سیگار روشن در مزرعه خشک شده کنار جاده بوده است.

 مویدی اضافه کرد: در این آتش سوزی ۸ تن محصول گندم و جو آماده برداشت و ۱۵۰ تن انگور در آتش سوخت، ولی تلفات جانی نداشت.

 این مقام مسئول بیان کرد: طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی صاحبان این اراضی به میزان ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال دچار خسارت شدند.

 مویدی اضافه کرد: با توجه به شدت این آتش سوزی با حضور به موقع نیرو‌های مردمی و اهالی روستا از گسترش آتش جلوگیری شد.

 او با تاکید بر بیمه کردن محصولات کشاورزی از روستاییان خواست تا نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت بروز چنین حوادثی متحمل ضرر و زیان جبران ناپذیر نشوند.

مویدی افزود: مزارع کشاورزی با توجه به گرم شدن هوا مستعد آتش سوزی هستند که در این خصوص لازم است کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش مزارع به طور جد پرهیز کنند که این کار علاوه بر آسیب رساندن به خاک و ایجاد آلودگی زیست محیطی، در برخی مواقع موجب سرایت آتش به مراتع نیز می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در مزارع، باغ‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی، مردم و مسافران در هنگام تردد از کنار اراضی کشاورزی، مراجعه و اتراق در بوته زار‌ها و عرصه‌های جنگلی از روشن کردن آتش، رها کردن وسایل شیشه‌ای و ته سیگار خودداری کنند.

 شهرستان بیضا دارای هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انگور و ۲۷ هزار هکتار مزارع گندم و جو است.

بیضا در شمال غربی فارس و در فاصله ۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برچسب ها: آتش ، باغ ، مزارع ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار