تفاهم نامه گسترش همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی بین واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه صنعت نفت در 12 ماده و به مدت 3 سال امضاء شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، با توجه به ظرفیت بالقوه این واحد دانشگاهی در زمینه نفت، انرژی، محیط زیست، مهندسی شیمی و موارد مرتبط با آن و سوابق طولانی پژوهشگاه صنعت نفت در پژوهش و توسعه فناوری صنایع بالادستی، پایین دستی، انرژی و محیط زیست، این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری در امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری منعقد شد.

براساس این گزارش، انجام پروژه‌های دانشجویی دکتری و کارشناسی ارشد، مشارکت در برگزاری دوره‌های دکتری پژوهشی مشترک، مشارکت در اجرای طرح‌های ملی پژوهشی-کاربردی، همکاری و تخصیص فرصت‌های مطالعاتی برای اعضا هیأت علمی در پژوهشگاه صنعت نفت، انجام دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت مشترک در قالب کارگاه‌ها، استفاده از امکانات آزمایشگاهی طرفین و برگزاری سمینارها و همایش‌های ملی و بین المللی از جمله زمینه‌های همکاری‌های مشترک بین واحد علوم و تحقیقات و پژوهشکده صنعت نفت است.

همچنین در این تفاهم نامه دانشگاه و پژوهشگاه برای توسعه همکاری‌های مشترک و برآوردن نیازهای طرفین نسبت به تبادل استاد و دانشجو اقدام و تسهیلات لازم را برای شرکت اعضای هیأت علمی و  دانشجویان در برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت ایجاد خواهند کرد. 

مطابق با مفاد این تفاهم نامه  اعضای هیأت علمی دو طرف می‌توانند برای استفاده از فرصت های مطالعاتی به دانشگاه و پژوهشگاه اعزام شوند و همچنین طرفین تفاهم نامه، تسهیلات و شرایط لازم برای تعریف و اجرای پروژه‌های دانشجویی مشترک را در چارچوب مقررات ایجاد خواهند کرد. 

در این تفاهم نامه همکاری، طرفین متعهد به معرفی نمایندگان خود برای شرکت در کارگروه راهبری، حمایت مشترک از اجرای مفاد تفاهم‌نامه شامل تبادل اطلاعات فنی، علمی، ستادی و مالی از پروژه‌های دانشجویی مورد توافق در چارچوب مقررات وزارت علوم و صنعت نفت، به یکدیگر می‌شوند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.