محققان با روش "سلولهای بنیادی" توانستند، گوشت را در آزمایشگاه تولید کنند که گامی بزرگ در آینده برای تولید غذا در سیارات دورتر است

سعدی رستمی کارشناس ارشد ژنتیک در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران از کشت و پرورش بافت‌های ماهیچه‌ای برای مصرف غذایی خبر داد.

وی گفت: کشت بافت یعنی اینکه سلولهایی که هنوز تخصصی نشده‌اند را در مسیری هدایت کنیم که یک بافت خاص همانند بافت ماهیچه‌ای بوجود آید.

وی در ادامه افزود: محققان علاقمند هستند تا با روش سلولهای بنیادی ماهیچه‌ای را بوجود آورند که بتوان آنها را به مصرف غذایی برساند.

تولید بافت ماهیچه‌ای برای این محققان بسیار مهم و ارزشمند است زیرا انسانها به دلایل متفاوت تمایل دارند که بتوانند غذای مورد نیاز خود را بدون وابستگی به جانوران تولید کنند.

وی ادامه داد: یکی از این دلایل این است که تولید گوشت در برخی از کشورها محدودیت دارد. ولی با این روش می‌توان بدون محدودیت گوشت را در محیط آزمایشگاهی تولید کرد. همچنین این روش به حفظ محیط زیست هم کمک شایانی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر روزی بخواهیم در یک سیاره دیگر زندگی کنیم لازم است بتوانیم غذای مورد نیاز‌مان را هم در آنجا خودمان تولید کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.