اساسنامه 17 شرکت عمران شهر‌های جدید با پیشنهاد وزارت راه وشهرسازی در هیأت وزیران تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان توسط معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اساسنامه شرکت عمران شهرهای جدید رامشار، گلبهار، سهند، مهاجران(امیرکبیر)، عالیشهر، هشتگرد، پرند، پردیس، اندیشه، بینالود، بهارستان، مجلسی، تیس ، فولادشهر، شهر جدید صدرا، شهر جدید علوی و شهر جدید علوی پس از پیگیری‌های مستمر معاونت امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی در هیأت وزیران تصویب شد.

بنابر این گزارش هیئت وزیران در جلسه 93.2.3 به پیشنهاد شماره 02/100/62161 مورخ 92.11.5 وزارت راه و شهرسازی و به استناد تبصره 5 ماده 11 قانون زمین شهری مصوب 1366 اساسنامه 17 شرکت عمران شهر‌های جدید را تصویب کرد.

این اساسنامه‌ها که از طرف معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است به موجب نامه شماره 93/102/1299 مورخ 93.4.7 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
 
بر اساس ماده 1 قانون ایجاد شهرهای جدید، شهر جدید به نقاط جمعیتی اطلاق می‌شود که در چارچوب طرح مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خارج از محدوده قانونی و حریم استحفاظی شهرها (‌هرکدام که بزرگتر باشد) برای اسکان حداقل 30 هزار نفر‌به اضافه ساختمانها و تأسیسات موردنیاز عمومی، خدماتی، اجتماعی و اقتصادی ساکنان آن پیش‌بینی می‌شود.
 
همچنین موضوع ماده 1 صرفاً برای احداث شهرهای جدید بوده و نافی قوانین و مقررات مربوط به تقسیمات کشوری نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار