استاندار اردبیل گفت:‌ به بهترین شکل و مطلوب‌ترین طریق باید توانمندی‌های استان اردبیل به ایرانیان خارج از کشور معرفی شده و شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در نخستین جلسه شورای امور ایرانیان خارج از کشور در استانداری با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های کم‌نظیر ایرانیان خارج از کشور در عرصه‌های مختلف تخصصی، علمی، فناوری و اقتصادی در توسعه همه‌جانبه استان استفاده شود،‌ اظهار داشت: تشکیل شورای امور ایرانیان خارج از کشور فرصت مناسبی برای رفع مسائل و مشکلات و استفاده از توانمندی‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

وی گفت: برنامه‌ریزی به منظور ارائه خدمات بهینه و بسترسازی برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های تخصصی و جلب و جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور و برقراری ارتباطات علمی، فرهنگی و اقتصادی ایرانیان خارج از کشور از جمله مهمترین اهداف و وظایف این شورا است.

استاندار اردبیل افزود: با توجه به قابلیت‌ها و استعدادهای استان اردبیل در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، کشاورزی، اقتصادی، گردشگری و حتی تکنولوژی و فناوری بایستی دستگاه‌های اجرایی ذیربط از این ظرفیت‌های کم‌نظیر استان در عرصه‌های مختلف در راستای توسعه استان استفاده مطلوب داشته باشند.

خدابخش معرفی توانمندی‌های مختلف علمی، اقتصادی و شناساندن ویژگی‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری استان به ایرانیان خارج از کشور به ویژه نسل دوم و سوم، تسهیل ارتباط ایرانیان خارج از کشور با مراکز علمی، فرهنگی، اقتصادی و فراهم آوردن زمینه حضور ایرانیان خارج از کشور را در فرآیند توسعه استان مؤثر دانست و بر لزوم همکاری و مشارکت جدی دستگاه‌های اجرایی ذیربط تاکید کرد.

وی در ادامه بیان کرد: شورای امور ایرانیان خارج از کشور بستر قانونی مناسبی برای حل و فصل مشکلات سرمایه‌گذاران ایرانیان مقیم خارج و رسیدگی جدی به امور ایرانیان خارج از کشور است که بایستی گام‌های مؤثرتری از سوی دستگاه‌های مرتبط در تشکیل این شورا و کمیته‌های چهارگانه که شامل کمیته اقتصادی و بازرگانی، کمیته علمی و آموزشی، کمیته حقوقی و کنسولی و کمیته فرهنگی و رسانه‌ای است، صورت بگیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.