رئیس گروه مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت :استفاده از کولرهای گازی به دلیل تاثیرگذاری در افزایش چهار تا هفت برابری مصرف برق و پایین بودن رطوبت نسبی هوا در یزد منطقی نیست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

محمد میرشمس با بیان اینکه کولرهای گازی مهمترین نقش در افزایش قیمت قبوض برق مصرفی مشترکین یزدی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: توان مصرفی کولرهای گازی استاندارد، حدود چهار برابر کولرهای آبی است و این امر باتوجه به جداول تعرفه قیمت برق، می تواند موجب افزایش هزینه های برق مصرفی تا هفت برابر شود.

وی افزود: مشترکان یزدی به این نکته توجه کنند که استفاده از کولرهای گازی در مناطقی با رطوبت نسبی بالا مناسب است.

رئیس گروه مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان ،استفاده از کولرهای گازی در یزد را به علت پایین بودن رطوبت نسبی هوا ، غیرمنطقی برشمرد وخاطرنشان کرد: استفاده از این نوع خنک کننده ها به دلیل پایین بودن رطوبت نسبی، بالاتر بودن میزان تعرفه برق نسبت به اقلیم های گرم و مرطوب و در نتیجه افزایش هزینه های مرتبط با آن مناسب نیست.

میرشمس یادآور شد: استفاده از کولرهای گازی معتدل در مناطق گرمسیری، ضمن افزایش مصرف برق، سرمادهی و عمر کولر را نیز بسیار کاهش می دهد.

تعداد مشترکان زیرپوشش استان برق استان یزد در حال حاضر 556هزار و 832 مشترک است.

یزد در منطقه نیمه بیابانی و مرکز ایران قرار دارد و میزان بارش سالانه آن 50 تا 100میلیمتر و میزان تبخیر آن به دلیل شرایط اقلیمی و پرفشار بودن منطقه 3500تا 4000میلیمتر است از این رو به دلیل صرفه جویی در مصرف برق برخی از خانواده های به جای استفاده از کولر آبی که تا 500لیتر آب در شبانه روز مصرف دارد به استفاده از کولرهای گازی روی آورده اند

برچسب ها: کولرهای ، گازی ، در ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.