مکوندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

واگذاری شرکت ملی حفاری در قالب هلدینگ باید بصورت کارشناسی بررسی شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: هدفی که شرکت ملی حفاری ایران دنبال می کندچه در بخش ساختاری چه در بخش های فرایندی‌های بازرگانی به نوعی همه این تغییرات برمی گردد به تغییرات ساختار که نهایتا منجر به افزایش بهر‌ه وری می شود اگر غیر از این باشد نیازی نداریم که ساختار را تغییر دهیم.

مهران مکوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص موضوع هلدینگ شرکت ملی حفاری ایران اظهار داشت: شرکت حفاری ایران دو بحث را دنبال می کند هلدینگ و خصوصی سازی، بعضی ها فکر می کنند وقتی موضوع هلدینگ پیش می آید یعنی شرکت را واگذار می کنیم چه این شرکت خصوصی سازی شود یا نشود شرکت از نظر ساختار به دلایلی که وجود دارد نیاز دارد تغییر کند.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی برای شرکت ملی حفاری ایران مدیریت تغییر در ساختار است که بحث چابک‌سازی شرکت‌های متخصص واحدهای خودگردان و درآمدزایی مورد توجه است.  

وی تاکید کرد: هدفی که شرکت ملی حفاری ایران دنبال می کندچه در بخش ساختاری چه در بخشهای فرایندیهای بازرگانی به نوعی همه این تغییرات برمی گردد به تغییرات ساختار که نهایتا منجر به افزایش بهر‌ه وری می شود اگر غیر از این باشد نیازی نداریم که ساختار را تغییر دهیم.

مکوندی خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری ایران در افق 1404 به عنوان ارائه دهنده بسته کامل عملیات و خدمات صنعت حفاری به زنجیره اکتشاف، تولید، بهره‌برداری منابع انرژی زیرزمینی در بازارهای هدف با نگاه اقتصادی و ملی ضمن برخورداری و بهره‌گیری از کلیدی ترین فناوری‌های صنعت حفاری و نیروی انسانی متخصص و وفادار با رعایت اصول توسعه پایدار و دستیای به بالاترین استاندارها بایستی در زمره منتخبین و مشتریان خود قرار بگیرد. این در حقیقت افق 1404 این شرکت است که در تدوین استراتژی بخش تغییر ساختار در نظر گرفته شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: دوست نداریم به روش قبلی واگذاری صورت گیرد باید براساس مطالعه و کارکارشناسی و به نفع کشور و مردم واگذار شود.
 
وی افزود: پیشنهاد دادیم که این شرکت بصورت هلدینگ به چند بخش تقسیم و واگذار شود در این واگذاری یک بخش را به صورت تست با کارکارشناسی اجرا کنیم اگر جواب نداد ساختار آن را دوبار بررسی و اصلاح نمایم و با این کار بدنه شرکت ملی حفاری موافق است.

مکوندی یادآور شد: کارهای زیرساختی در این رابطه انجام شده و منتظر مجوزهای لازم از طرف شرکت ملی نفت هستیم. اگر می خواهیم واقعا به سمت خصوصی سازی حرکت کنیم بایستی اصلاحاتی در ساختار مدیریتی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار