معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از تبیین راهبردها، سیاست ها و برنامه های راهبردی و عملیاتی اين سازمان در راستاي اهداف اقتصاد مقاومتي خبر داد.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، پوراندخت نیرومند در خصوص فرآیند اجرای برگزاری دوره های آموزشی رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور بيان کرد: در اجراي اين فرآيند در مرحله اول اين سازمان در نظر دارد که به حوزه های مختلف سازمان از جمله آموزشگاه های آزاد، منابع انسانی، آموزش در صنایع و اصناف،  مهارتهای پیشرفته، اعتبار سنجی، حمایت از اجرای سازی اختراعات و نوآوری های مربیان و کار آموزان سازمان، بهره وری، کاربست نتایج اعتبارسنجی، آسیب شناسی عملکرد مراکز آموزشی، ارتباطات و راهکارهای تعامل با دانشگاه ها و صنایع با رویکرد اجرایی شدن اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز 1404، سیاست های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالي) در حوزه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال  بپردازد.

معاون آموزش اين سازمان در ادامه افزود: تدوین استاندارد آموزش شایستگی این دوره ها نیز انجام خواهد شد و در پایان به شرکت کنندگان دروه گواهینامه ارائه می­شود.

نيرومند در ادامه افزود: اجرایی کردن سند راهبردی مهارت و فناوری و  منطبق کردن کلیه برنامه های عملیاتی، اقدامات و فعالیت ها توسط رييس محترم سازمان، تاکید می شود و مقام عالی سازمان از هرگونه برنامه ای که در این راستا طراحی و اجرا می شود به طور جدی حمایت می کنند. این اقدام نیز فرصتی مناسب برای تحقق راهبرد 7 سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور فراهم می کند.

دبیر تدوین سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان در ادامه افزود: در تدوین سند راهبردی مهارت و فناوری در سال 1390 تا حد امکان از نظرات تخصصی مدیران و کارشناسان معاونت های سازمان ، دفاتر حوزه ریاست، مرکز تربیت مربی و ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استفاده شد و با توجه به ضرورت ارزش نهادن به اجرای پیشنهادات سازنده و موثر، معاونین سازمان نیز به جد اجرای سند راهبردی و مهارت و فناوری را دنبال می کنند.
نيرومند در ادامه افزود: با مشارکت مدیرکل فناوری های آموزشی سازمان، امکان ثبت برنامه های عملیاتی در راستای راهبردها، سیاست ها و برنامه های سند راهبردی در پورتال اين سازمان فراهم شده و برهمین اساس امکان بررسی وتحلیل فعالیت های دفاتر حوزه ستادی و  ادارات کل آموزشی فنی و حرفه ای استان ها ایجاد شده و این اقدام نیز به نوبه خود اقدامی بی نظیر و در خورد توجه است.

معاون آموزش سازمان در ادامه اعلام کرد: در صورت درخواست تمامي سازمان ها و دستگاه های اجرایی ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند تجارب خود را در این خصوص در اختیار آنها قرار دهد.

 وي  در ادامه افزود: در حال حاضر سازمان و دستگاه های اجرایی با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در قانون مداری، طراحی و اجرای برنامه ها و  فعالیت هایی که منطبق با  اسناد و قوانین بالادستی از جمله قانون اساسی، سند چشم انداز ، سیاست های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالي)  و همچنین نقشه جامع علمی کشور، برنامه ها ي توسعه را دنبال می کنند و با توجه به آنکه در طراحی  و اجرای سند هبردی مهارت و فناوری، به طور جدی تحقق اسناد بالادستی مورد توجه قرار گرفته، می تواند تجربه ای عملیاتی در این زمینه باشد.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار