برخی از بیماری‌های مغزی می‌توانند معلولیتی دائمی برای افراد ایجاد کنند اما موارد استثنا نیز وجود دارند که با وجود صدمات مغزی فرد می‌تواند به زندگی طبیعی خود بپردازد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ یک پسر بچه 12 ساله، 10 سال بعد از انجام یک عمل جراحی بسیار پیچیده و خطرناک بر روی مغز خود حال به یک ورزشکار ژیمناست تبدیل شده است.


 
گفتنی است، این پسربچه در دو سالگی مبتلا به عارضه craniosynostosis تشخیص داده شد که نوعی عارضه ی شکافت جمجمه و کاسه سر به خاطر افزایش فشار داخل جمجمه است.


 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان در آن زمان بعد از ترک خوردن جمجمه این کودک یک جراحی بسیار پیچیده بر روی مغز او انجام دادند و به والدین او هشدار دادند که احتمال دارد پس از انجام این جراحی این کودک قادر به راه رفتن، حرف زدن و حتی بهبود سطح هوشیاری نباشد.

این کودک پس از انجام جراحی با کمک مراقبت‌های پزشکی منحصر بفرد قادر به بدست آوردن نیروی تعادل حرکتی خود شده و حال به یک ورزشکار تبدیل شده است.
 
این کودک حال پس از 10 سال قرار است مجددا با جراح خود یک ملاقات داشته باشد تا یک بررسی کلی بر روی شرایط جسمی او انجام شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار