هفتمین مجموعه تاریخی سنگ نگاره نهبندان در خراسان جنوبی کشف شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نهبندان با اشاره به آغاز بررسی های باستان شناسان در صخره تاریخی و بررسی های باستان شناسان در صخره تاریخی کال حسینا در نهبندان گفت: این مجموعه تاریخی بزرگ که در شمال غربی روستای چهارفرسخ نهبندان واقع است در سال ۹۰ کشف شده و خرداد امسال مورد شناسایی و بررسی باستان شناسان قرار گرفت.

شبانی خاطرنشان کرد: مطالعات برای شناسایی مجموعه تاریخی کشف شده کال حسینا آغاز شده و این اثر مجموعه ای از نقوش مختلف حیوانی بر روی سنگ و کتیبه های مختلف و نقوش هندی بر روی صخره ای به وسعت 100 متر مربع است که قدمت آن به دوره های اشکانیان تا دوره صفویه بر می گردد.

رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نهبندان همچنین یادآور شد: این مکان یکی از گذرگاه های قدیمی منطقه بوده و تعداد نقوش موجود در این کال به بیش از ۴۰۰ نقش می رسد.

این مجموعه ی تاریخی درگذرگاه قدیمی منطقه ی کال حسینا واقع در 35 کیلومتر ی شمال غربی نهبندان است که بررسی های باستان شناسان دراین صخره تاریخی نشان میدهد که قدمت این سنگ نگاره ها به دوره های اشکانیان تا دوره صفویه بر می گردد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.