در دومین جلسه کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت¬های دانش بنیان استان¬های اصفهان و چهار محال و بختیاری، 83 شرکت از این دو استان برای استفاده از مزایای موجود در قانون حمایت از شرکت¬های دانش‌بنیان تایید شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، کارگزارانی در سراسر کشور از جمله کارگزاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شکل گرفت، به گونه­ای که این کارگزاری با بررسی صلاحیت شرکت‌های متقاضی، شرکت­های دانش‌بنیان را برای استفاده از مزایای این قانون به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌کند.

در ادامه و بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز شرکت‌های دانش‌بنیان را به صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دیگر سازمان‌های زیربط برای استفاده از تسهیلات نقدی و بلاعوض، معافیت­های مالیاتی، معافیت‌های گمرکی، معافیت­های بیمه­ای و دیگر خدمات موجود در قانون حمایت از شرکت­های دانش بنیان معرفی می‌کند.

با این هدف دومین جلسه کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان­های اصفهان و چهار محال و بختیاری با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این جلسه با بیان اینکه اخذ صلاحیت شرکت­های دانش‌بنیان به منظور بهره‌مندی از مزایای ویژه قانون حمایت از شرکت­ها و موسسات دانش‌بنیان ضروری است، از اعضای کارگروه درخواست کرد در بررسی صلاحیت شرکت­ها و موسسات متقاضی حداکثر توان و دقت خود را بکار گیرند.

در ادامه و با توجه به ارزیابی‌های انجام شده از 10 شرکت متقاضی اخذ مجوز دانش‌بنیان، تقاضای این شرکت‌ها مورد بررسی و تایید اعضا کارگروه تایید صلاحیت شرکت­های دانش‌بنیان در استان­های اصفهان و چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

همچنین پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری بر اساس ارزیابی­های داخلی پارک، تعداد پنج شرکت را به کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت­های دانش‌بنیان استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری معرفی کرد که از میان آن سه شرکت مورد تایید کمیته قرار گرفتند.

گفتنی است؛ در جلسه اول کارگزاری استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، تعداد 70 شرکت از شرکت‌های برتر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مورد بررسی و تایید قرارگرفتند که تاکنون از این تعداد، 50 شرکت به عنوان شرکت دانش‌بنیان از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تایید نهایی و برای دریافت تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شده‌اند.


انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، تایید ، 83 ، شرکت ، از ، استان ، و ، چهار ، محال ، و ، بختیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.