رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق به تاثیر برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های استان کرمانشاه در سلیمانیه بر افزایش سطح روابط بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان اشاره کرد وگفت:اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان هم‌اکنون دارای 9 هزار عضو است که از این تعداد 2 هزار عضو آن روابط ویژه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ، شیخ مصطفی شیخ عبدالرحمان  به قابلیت‌ها و توانمندی‌های مرز بین‌المللی "باشماخ" در افزایش مبادلات بازرگانی بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان اشاره کرد و افزود: باید با تلاش‌های دوجانبه در سریع‌ترین زمان ممکن، مشکلات موجود به حداقل رسیده تا شاهد افزایش سطح مبادلات و بهره‌مندی از مزایا و امتیازات اقتصادی آن باشیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق یکی از مشکلات موجود را عدم مجوز به کامیون‌های ایرانی برای حمل مستقیم کالا از ایران به اقلیم کردستان دانست و ادامه داد: با مذاکرات و هماهنگی‌هایی که با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم، امیدواریم راه‌حل منطقی برای آن اندیشیده و مشکلات طرف ایرانی هم از این حیث مرتفع شود.

وی به تاخیرات پیش‌آمده در صدور مجوز ترخیص کالا و خدمات در مرز باشماخ اشاره کرد و گفت: ضرورت توجه به استحکام مناسبات اقتصادی و اهمیت مرز بین‌المللی باشماخ ایجاب می‌کند با کار کارشناسی مشترک در راستای بر طرف کردن مشکلات آن گام برداریم.

افتتاح رسمی مرز تیله‌کو در آینده‌ای نزدیک موضوع دیگری بود که رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق بدان اشاره کرد و این موضوع را گامی بلند در راستای تحکیم روابط موجود و افزایش سطح مبادلات بازرگانی میان دو طرف دانست.

شیخ عبدالرحمان پیرامون برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های استان کرمانشاه در سلیمانیه گفت: کرمانشاه شهری زیبا با قدمتی تاریخی و توانمندی‌های بازرگانی و دارای مرزی مشترک با اقلیم کردستان است و اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان آماده همکاری با اتاق بازرگانی کرمانشاه در برگزاری موفق نمایشگاه مذکور است.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت برگزاری نمایشگاه‌ها در اقلیم کردستان، گفت: در این نمایشگاه‌ها ارتباطی مستقیم و بدون واسطه با جامعه هدف خود پیدا خواهد شد و این موضوع در افزایش سطح روابط بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان موثر خواهد بود/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.