مدیرکل گردشگری مازندران از حضور ۶۰ میهمان خارجی در اجلاس گردشگری سلامت کشورهای اکو در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، دلاور بزرگ نیا در نشست هماهنگی اعضای اجرایی و نظارتی برگزاری نخستین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو اظهار کرد: مازندران دارای پتانسیل بالایی است و این توان را دارد که حدود 40 درصد از غرفه های این نمایشگاه را به خود اختصاص دهد ومابقی غرفه ها به استان های دیگراختصاص یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطر نشان کرد: حدود 60 میهمان خارجی از کشورهای آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه ، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان و 40 مهمان داخلی از جمله ‌وزیران و معاونین ایشان و همچنین روسای سازمان ها در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل نیز گفت: این اجلاس در دو شهر آمل و رامسر برگزار خواهد شد و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل نیز میزبان برگزاری نشست های علمی و تخصصی و برپایی نمایشگاه سلامت خواهد بود.

سید جعفر رسولی با اشاره به اینکه آمل قبلاً رویدادهای مهم ملی و بین المللی را به درستی و با موفقیت میزبانی کرده است افزود: دستگاه های اجرایی و نظارتی شهرستان با برگزاری جلسات ، هماهنگی و آمادگی کامل برای برگزاری این نمایشگاه و اجلاس گردشگری کشورهای عضو اکو را دارند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ها بر این است فضای ظاهری و عمومی شهر مناسب میزبانی باشد گفت:تمام عوامل در حال زیبا سازی فضای شهری و نصب بنرهای تبلیغاتی هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با بیان اینکه امنیت مسئله مهمی است که باید شرایط آن به طور کامل برای مهمانان حفظ شود تصریح کرد: ورودی و خروجی های شهر کنترل می شود و شهر از شرایط امنیتی مناسبی جهت برگزاری اجلاس برخوردار است.

رسولی افزود: بیمارستان تخصصی وفوق تخصصی شمال آمل یکی از مراکز مهم درمانی این شهرستان است و با میزبانی ازکشورهای عضو اکو می تواند زمینه ساز تورسیم درمانی در منطقه شود.

وی گفت: به منظور بهتر برگزار شدن این اجلاس حمایت همه جانبه مسئولان برگزاری اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در مازندران و هماهنگی های لازم برای اجرای مصوبات را خواستاریم.

رسولی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی، داوهای تولید شده در ایران، طب سنتی و گیاهان دارویی روزهای 28 و29 مردادماه در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال این شهرستان به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: امیدواریم این اجلاس با موفقیت به پایان برسد و زمینه ساز اجلاس های بین المللی دیگر در کشور باشد./س

برچسب ها: سلامت ، اجلاس ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.