این مطالعه توسط پنکاج آگاراول از دانشگاه تورنتو اسکاربورو و مدرسه مدیریت روتمان انجام شده است.
سوژههای آزمایشی وی معتقد بودند زمانی که از لحاظ فیزیکی در جای بلندتری بودند، توانستند رویکرد جامعتری به یک تصمیم داشته باشند.
به گفته آگاروال، قراردادن قفسهها در سطح بالاتر یک فروشگاه، القای ویژگیهای غنی، کارکردهای ارجح یا عملکرد کالاهایشان را ارتقا میبخشد.
وی این پدیده را به «تفسیر روانی» نسبت میدهد. شخصی که در وضعیت تفسیر روانی بالاتری قرار دارد، تصمیمات را بر اساس پرسشهای "چرا" اتخاذ میکند در حالی که ذهنی با سطح پایینتر بر لجستیک (آمادگاری) فوری "چگونه" متمرکز است. در این نمونه بین عبارت "چرا به این میز نیاز دارم" و "چگونه باید آن را در دفترم جا دهم" تفاوت وجود دارد.
طی شش مطالعه که شامل سوژههایی در ارتفاعات مختلف بود، تیم علمی دریافت ارتفاع فیزیکی بر رویکرد جامع و بالا یا رویکرد پایین به تصمیمات موثر است.
جزئیات این مطالعه در مجله Marketing Research منتشر شد.