طی برگزاری دومین جلسه کارگروه اقتصاد دانش بنیان قانون خرید محصولات توسط دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش بنیان ایرانی مورد احیا قرار گرفت.

اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: دومین جلسه کارگروه اقتصاد دانش بنیان با حضور خوان محمدی نماینده، مجلس و عضو کمیسیون صنعت و معدن و معاونین پژوهش  و فناوری وزارتخانه‌های علوم، صنعت و معدن و تجارت و نفت به میزبانی معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی ریاست جمهوری شب گذشته در معاونت برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست بررسی تجارب موفق در حوزه اقتصاد مبتنی بر علم و به منظور بررسی موانع قانونی در مسیر تجاری سازی فناوری و تسهیل در ارتباط با صنعت و دانشگاه است.

قادری فر تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این کارگروه تخصصی که بنابر پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس طراحی شده است در تلاش هستند تا حلقه‌های مفقوده و چالش‌های پیش روی تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی را برطرف نموده و ساز و کارها و بسترهای قانونی لازم را برای تبدیل شدن قانون به آیین نامه‌های مصوب مجلس پیشنهاد دهند.

وی اظهار داشت: از جمله پیشنهاداتی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته، تحریک تقاضا برای استفاده هر چه بیشتر از محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است.

قادری فر در ادامه گفت:احیای قانون اختصاص 2 در هزار خرید محصولات و تولیدات توسط دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، اجرایی شدن قانون حمایت از ساخت داخل که در سال 90 توسط مجلس شورای اسلامی تجدید شده و همچنین حل مشکلاتی که در قوانین بالا دستی مانند قانون برگزاری مناقضات وجود دارد از جمله پیشنهادات اولیه مطرح شده در این جلسه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از جمله تاکیدات دیگر مطرح شده در این جلسه، مقوله اقتصادی شدن موضوعات دانشی برای صنایع کشور و همچنین بازنگری از نحوه استفاده از توانمندی‌های نخبگان علمی و فناوری در صنایع نیز از جمله موضوعاتی بوده که مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار