شادی خصلتی ذاتی نیست که انسان با آن به دنیا آمده باشد. بلکه خوشحال بودن یک مهارت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خرسندی و شادی یک حالت روانی است که در آن مرد احساس عشق، لذت و خوشبختی می‌کند.

دانشمندان دریافتند شادی و خوشحالی سبب تقویت سیستم دفاعی بدن و همچنین سیستم اعصاب انسان می‌شود.

همچنین تحقیقات نشان داده شادی رابطه مستقیمی با مسائلی چون روابط و تعاملات اجتماعی، وضعیت فرد از نظر داشتن شریک زندگی، کار و در آمد دارد.

ربابه غفارتبریزی، روانشناس می‌گوید: خانواده‌ها با گذراندن روزی حداقل یک ساعت مفید به روابط خود معنا می‌بخشد.

وی ادامه داد: بشر خواهان لذت بردن از زندگی است و افراد خانواده ای که رابطه خوبی با یکدیگر ندارند از ایجاد رابطه لذت نمی‌برند و این موضوع باعث از هم گسیختگی خانواده و طلاق عاطفی می‌شود.

یک نظرسنجی که توسط مؤسسه گالون در 2013 انجام شده حاکی از آن است  که ایرانیان دومین مردم ناشاد در دنیا هستند بنابراین گزارش عراق نخستین کشور و پس از آن ایران، مصر، یونان و سوریه قرار دارد.

تبریزی به راه حل‌هایی برای داشتن زندگی شاد اشاره کرد: با داشتن برنامه ریزی دقیق، افزایش ارتباط با خدا، زود قضاوت نکردن، نوشتن یادداشت روزانه و انجام ورزش صبحگاهی می‌توان به داشتن زندگی شاد کمک کرد.

این روانشناس عنوان کرد: باید یکی از سرمایه‌ گذاری‌های دولت، ایجاد تسهیلات ورزشی، تفریحی برای خانواده‌ها باشد، زیرا وقتی خانواده و جوانان از نظر روحی تأمین باشند میزان بزهکاری و آسیب‌ اجتماعی کاهش پیدا می‌‌کند.

باید دانست شاید خصلتی ذاتی نیست که انسان با آن به دنیا آمده باشد بلکه خوشحال بودن یک مهارت است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، بزهکار ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار