به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجمع کارآفرینان ایران از دی ماه سال گذشته با هدف کمک به اصلاح و بهبود سیاست های کارآفرینی، برقراری نظام یکپارچه راهبردی در توسعه و ترویج کارآفرینی و ایجاد شبکههای اطلاعاتی و ارتباطی میان کارآفرینان کشور با رویکرد کمک به دولت برای بهبود شرایط محیط کسب و کار به منظور ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تشکیل شد و به تازگی موفق به اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز شد.
فرهنگسازی برای تشویق شهروندان به خرید و حمایت از کالاهای ایرانی از دیگر دلایل تشکیل این مجمع اعلام شده است.
موسسین مجمع کارآفرینان ایران از بزرگترین مدیران و کارآفرینان بخش خصوصی در رشتههای مختلف صنعتی و تولیدی هستند.
اعضای هیئت موسس مجمع کارآفرینان ایران شامل محمدرضا دیانی (مدیرعامل گروه توسعه سرمایهگذاری انتخاب)، محمود امیری (موسس شرکت مادیران)، یونس ژائله (مدیرعامل و بنیانگذار شرکت شیرین عسل)، عباسعلی قصاعی (یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چینی و سرامیک)، ابراهیم عسکریان (از پیشکسوتان تولید شیشه و بلور)، ایوب پایداری (از پیشکسوتان تولید لبنیات و بستنی) و بهرام شریعت (مدیرعامل شرکت صنایع خودروسازی مدیران) هستند.
در حال حاضر بیش از 30 شرکت بزرگ تولیدی و صنعتی با پرسنلی معادل بیش از 100 هزار نفر عضو مجمع کارآفرینان ایران شدهاند.
اهداف مجمع کارآفرینان ایران نیز به شرح زیرند:
1. ایجاد تشکلی خاص و سازماندهی شده در راستای حمایت از تولیدات داخلی و هماهنگی هر چه بیشتر کارآفرینان کشور خصوصا در بخش صنعت و فراهم نمودن موجبات بهبود کیفیت و بالا بردن میزان بهره وری و دفاع از حقوق اعضا در کلیه مراحل و مجامع.
2. برقراری نظام مدیریت یکپارچه راهبردی در توسعه و ترویج کارآفرینی
3. کمک به اصلاح و بهبود سیاست های حمایتی از کارآفرینان کشور و کشف و بهره گیری مطلوب از ظرفیت های بالقوه آنان
4. نهادینه ساختن فعالیت های آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و ترویج کارآفرینی و انسجام بخشی به کارآفرینی متناسب با نیازهای توسعه ملی
5. کمک به ساماندهی فعالیت های مرتبط با کارآفرینان و نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی در جامعه همراه با تقویت نهادهای پشتیبانی کننده توسعه کارآفرینی
6. کمک به ایجاد تعامل منطقی و مناسب میان کارآفرینان، دولت، بانکها و سایر نهادهای مرتبط و ذیصلاح و تعامل مستمر بین مدیران ارگانهای حاکمیتی با کارآفرینان بخش غیر دولتی در جهت تصمیم سازی و پیشبرد برنامه های توسعه
7. ایجاد شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی میان کارآفرینان کشور در سطح محلی، ملی و جهانی و یکپارچه سازی برنامه ها و فعالیتهای داخلی و بین المللی معطوف به کارآفرینی
8. شناخت فرصت ها و تهدیدهای بر سر راه کارآفرینان و مدل سازی و ارائه الگوهای کارآفرینی متناسب با مزیتهای نسبی
9. تلاش برای ارتقا جایگاه و منزلت اجتماعی کارآفرینان به منظور الگو سازی تولید ثروت ملی با تفکر ناب
10. برگزاری نشستهای هم اندیشی و تعاملات لازمه بین کارآفرینان
11. کوشش در جهت استیفای حقوقی صنفی و خواستهای مشروع و قانونی اعضاء
12. جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویتها.
13. کوشش در ارتقای ظرفیت تولید، با بررسی، شناخت و استقرار روشهای نوین کنترل کیفیت
14. کوشش در جهت هماهنگی در آموزش و تامین نیروی انسانی مورد نیاز
15. عضویت و ایجاد ارتباط با تشکلها و سازمانهای مرتبط با وظایف مجامع صنفی با کانونهای استانی، در داخل یا خارج از کشور در چارچوب فعالیتهای صنفی و قوانین و مقررات کشور
16. ارائه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرحهای مربوط به قوانین کارآفرینی و ارائه به دولت و مجلس
انتهای پیام/