نماینده مردم تهران، در پاسخ به اتهامات نماینده بابلسر به خود گفت: نجف‌نژاد باید از اتهاماتی که به بنده روا داشته در دادگاه و هیئت نظارت دفاع کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در تذکری آئین‌نامه‌ای در پاسخ به اتهامات نجف‌نژاد نماینده بابلسر به وی اظهار داشت: آقای نجف‌نژاد امروز نسبت‌هایی به من داد که به طور حتم می‌توانم در دادگاه و هیئت نظارت از اتهاماتی که به بنده روا داشته، دفاع کنم تا تکلیف روشن شود.
 
وی با بیان اینکه بنده خود را از هرگونه اتهامی مبرا می‌دانم و اگر مبرا نمی‌دانستم، دستم را مانند آقای نجف‌نژاد در لانه زنبور نمی‌کردم، به اصل موضوع اشاره کرد و گفت: آقای نجف‌نژاد زمینی را از بنیاد مستضعفان به استناد تشکیل یک هیئت امنایی گرفتند که بعدا این زمین را تفکیک کرده و فروختند و بنیاد مستضعفان نیز از وی شکایت کرد.
 
توکلی ادامه داد: دادگاه جزایی و عمومی بابلسر وی را محکوم و معامله را باطل اعلام کرد و تصاحب این زمین را تصاحب شخصی دانست.
 
نماینده مردم تهران تصریح کرد: دادگاه تجدیدنظر نیز حکم به تخلف صورت گرفته داد و تصریح کرد، حق مردم بابلسر است که شکایت کنند و زمین را پس بگیرند، چرا که این زمین در راه دیگری که ادعا می‌شد تصرف شده است.
 
وی با بیان اینکه پس از آن بنیاد مستضعفان تقاضای اعمال ماده 18 کرد و این تقاضا به قوه قضائیه رفت، گفت: سه کارشناس مستشار عالی‌مقام نظریه دادند و اعلام کردند که این کار تخلف بوده که متن آن بدین شرح است:
 
"علی هذا فروشنده به هیچ‌وجه راضی و متمایل به واگذاری زمین در جهت منافع شخصی که پول آن به جیب چند فرد صاحب‌نفوذ می‌رود، نبوده است. ثانیا با توجه و عنایت به محتویات پرونده و نامه فرمانده شهرستان بابلسر چنین موسسه‌ای وجود خارجی نداشته است."
 
توکلی ادامه داد: پس از آن دادگاه تجدیدنظر در مازندران تشکیل و حکم به ابطال معامله می‌دهد و تمام تخلفات را تعیین می‌کند و دستور می‌دهد تمام ساختمان‌هایی که ساخته شده قلع و قمع شود.
 
نماینده مردم تهران با بیان اینکه خریدار این زمین‌ها یکی از بدنام‌ترین و متخلف‌ترین صندوق‌های اعتباری است، اظهار داشت: متاسفانه این کار صورت گرفته و مجلس باید منزه باشد از این افرادی که از مقام‌شان سوء استفاده می‌کنند و برای خدمات عمومی امکانات می‌گیرند و صرف منافع شخصی می‌کنند.
 
لاریجانی در پایان با بیان اینکه اینجا محل محکمه نیست، پاسخ داد: لزومی ندارد که چنین مسائلی در اینجا مطرح شود و این مسائل باید در جای خود رسیدگی شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار