در سه ماهه نخست امسال خیرین 6 میلیارد و 200 میلیون ریال به مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی خراسان جنوبی کمک کردند.

کمک بیش از 6 میلیارد ریالی خیرین به مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی خراسان جنوبی

در سه ماهه نخست امسال خیرین 6 میلیارد و 200 میلیون ریال به مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی خراسان جنوبی کمک کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛رئیس مرکز مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: در سه ماهه نخست امسال خیران 6 میلیارد و 200 میلیون ریال به این مرکز درمانی کمک کردند که از این مبلغ ، واریزی مردم و خیرین یک میلیارد و 700 میلیون ریال بوده و مابقی آن نیز وجوه حاصل از فروش زمین است.

حسینی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قول 12 میلیارد ریال کمک به این طرح را در سال قبل داده که تا کنون به حساب مرکز واریز نشده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان با اشاره به اینکه برای تکمیل ساختمان این مرکز درمانی حدود 45 میلیاد ریال اعتبار مورد نیاز است تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات تاسیساتی این مرکز درمانی نیز حدود 30 میلیارد ریال می باشد.

وی یادآور شد: مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی خراسان جنوبی پس از گذشت 4 سال ، حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی اظهار کرد: حمایت های مردم و خیرین سبب شده با وجود تنگنا های شدید مالی، حتی برای یک روز کار تعطیل نشود اما کافی نیست وتکمیل این پروزه حمایت های بیشتری را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز این مرکز درمانی در حال انجام است ، غیر از دستگاه شتاب دهنده برای خرید لوازم دوزیمتری توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجندکه از خارج کشور اقدام شده و تا کنون این لوازم وارد استان نشده است.

رئیس مرکز مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه این مرکز درمانی 20 تخت بستری و 20 تخت غیر بستری دارد افزود: در صورت تکمیل این مرکز درمانی تا 40 سال آیند جوابگوی نیاز بیماران سرطانی بوده ، ضمن اینکه در قسمت رادیوتراپی نیز پذیرش روزانه 200 نفر پیش بینی شده است./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.