به عقیده جامعه‌شناسان فضای مجازی خطری است که به مراتب جدی تر از استعمال مواد مخدر می‌باشد، چرا که هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی سست کردن بنیان خانواده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، توجه به آسیب‌های احتمالی استفاده بیش از حد شبکه‌های احتمالی مسئله‌ایی است که از سوی جامعه‌شناسان بسیار تأکید می‌شود، چرا که خانواده‌ها اغلب از آسیب‌های آن بی اطلاع هستند و به آن اهمیت نمی‌دهند. 

محمد حسین رحیمی جامعه شناس در این‌باره گفت: متأسفانه در خصوص آثار و تبعات منفی شبکه‌های اجتماعی در کشور کار رسانه‌ایی و آموزشی به شکل علمی و کافی انجام نشده و خانواده‌ها در این راستا آگاه نیستند و والدین اغلب از محتوای شبکه‌های اجتماعی آگاه نیستند و از فعالیت‌های فرزندانشان در شبکه‌های اجتماعی مطلق نیستند.

وی درباره آسیب‌های اجتماعی این شبکه افزود: شبکه‌های اجتماعی به شکل برنامه ریزی شده فعالیت می‌کنند و طبیعتا آسب‌های آن هم برنامه ریزی شده می‌باشد، این نوع شبکه‌ها قصد دارند روابط نامشروع را عادی کنند و با این کار خود قصد دارند بنیان خانواده را سست کنند. 

وی تأکید کرد: آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی از آنجایی نشأت می‌گیرد که این نوع شبکه‌ها هیچ گونه خط قرمزی برای کاربران تعریف نکرده‌اند، بنابراین نباید انتظار داشت که تطابقی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی ما داشته باشند، بنابراین سبک زندگی غربی را آموزش می‌دهند. 

آگاه سازی والدین در مرور آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این مورد از هر مسئله دیگری بیشتر حائز اهمیت است چرا که اغلب فعالیت‌های فرزندان خانواده در این شبکه‌های اجتماعی در خانه صورت می‌گیرد، بنابراین آموزش و آگاه سازی باید از خانه و خانواده آغاز شود. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بنیان ، سست ، هدف ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار