درخشان‌فرد:

نگاه خیریه‌ای به معضلات اجتماعی عدم استقبال از طرح‌های کارآفرینی را در پی دارد

مدیرعامل انجمن امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع) گفت: نگاه خیریه‌ای به مسائل و معضلات اجتماعی و احساس رضایت از کمک‌های مالی باعث عدم استقبال از طرح‌های کارآفرینی شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، طرح آیینه‌داران‌قدر انجمن امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع)  با هدف احیای سیره عملی حضرت علی (ع) در کمک به هم محرومان با شروع شب‌های قدر در حال برگزای است.

این طرح در شب 19 رمضان با حضور اقشار مختلف مردمی در سالن همایش‌های دبیرستان پسرانه امام صادق(ع) اصفهان برگزار شد و سپس با حضور در مناطق محروم و خواندن دعا در این مناطق از پیش شناسایی شده پایان یافت.

همچنین حسین درخشان‌فرد مدیرعامل انجمن طی سخنانی با ذکر اهداف شکل‌گیری این انجمن از سال 1388 و معضلات اجتماعی شناسایی شده توسط این انجمن در محلات محروم و اقشار آسیب پذیر، به بیان راهکارهای اساسی انجمن برای ریشه یابی و حل این معضلات پرداخت.

وی در ادامه با ذکر این نکته که انجمن امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) سازمانی کاملاً مستقل و مردم نهاد است، به لزوم حضور پر رنگ‌تر تبلیغاتی و اطلاع رسانی در سطوح گسترده اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به تشابه اسمی انجمن امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع)  با دیگر سازمان‌ها و خیریه‌ها و مشکلاتی که در بُعد تبلیغاتی و شناخت انجمن در اقشار مردمی به وجود می‌آید، با مشورت کارشناسان خبره تبلیغاتی تصمیم بر انتخاب نامی منحصر به فرد برای این انجمن گرفته شد.

این فعال اجتماعی با تأکید بر حفظ خط مشی همیشگی انجمن در پیروی از مرام و مسلک بزرگان علم و دین به خصوص حضرت علی (ع) در رسیدگی به هم نوعان و نیازمندان، از نام جدید این سازمان، " انجمن امداد دانشجویی مردمی ایما "پرده برداری کرد.

وی NGO ها را چشم ناظر بر جامعه دانست و ضمن انتقاد از سازمان‌های مسئول و متولی ذی‌ربط در حوزه رسیدگی به مشکلات اقشار آسیب پذیر، دعوتی مجدد از این سازمان ها برای تغییر نگاه به جامعه کرد.

این همایش با پخش کلیپی از معضلات اجتماعی و مستند فعالیت های خانه امید انجمن ایما در امداد رسانی به کودکان و زنان محله های محروم اصفهان و بالا بردن سطح فرهنگی این مناطق ادامه پیدا کرد.

سپس معین مرادی قائم مقام مدیرعامل انجمن ایما، با ارائه آمار و مستنداتی از معضلات اجتماعی، آمار جنایات، کودکان بی‌شناسنامه، کودکان کار، اتباع خارجه غیرقانونی و... در ایران و دیگر کشورها و ارائه تحلیل‌های آکادمیک و اصولی به بیان نتایج سوء عدم توجه به این معضلات پرداخت.

این عضو هیئت مدیره انجمن ایما با ذکر این نکته که از بین بردن معضلات اجتماعی تنها با فعالیت سازمان‌های مردم نهاد انجام نخواهد شد؛ به لزوم ایجاد یک عزم ملی برای ترویج نوع دوستی و کمک به هم نوعان در سطوح بسیار گسترده اشاره کرد.

وی افزود: دید خیریه ای بسیاری از سازمان ها به مسائل و معضلات اجتماعی و احساس رضایت از کمک های مالی صرف و عدم فرهنگسازی در نیازمندان و محرومان باعث بروز مشکلات عدیده ای از جمله راحت طلبی وعدم استقبال این افراد از طرح های کارآفرینی شده است.

همچنین مسئول شناسایی انجمن ایما در گفتگو با کودکی چادرنشین که در یکی از محلات محروم زندگی می کند، از مشکلات این کودک و خانواده اش جویا شد. این کودک 14 ساله که در خانه امید انجمن ایما تحصیل می کند، گفت: به دلیل بی شناسنامه بودن نتوانسته به مدرسه برود و از گستردگی اعتیاد و پخش مواد مخدر در منطقه زندگی اش گفت.

در آخر مراسم بسیاری از حضار در سالن به روی سن آمده و با دادن دستهایشان در دست اعضای انجمن ایما هم پیمان شدند تا برای ایجاد آگاهی در جامعه و مبارزه با فقر در سال پیش رو بکوشند وسپس همگی راهی خانه های دعای از پیش شناسایی شده در 4 منطقه محروم اصفهان شدند تا شب قدر را با محرومان سپری کرده و شب قدری متفاوت داشته باشند.

همچنین گفتنی است پخش کیسه‌های ارزاق توسط انجمن ایما با هدف زنده نگاه داشتن سیره عملی حضرت علی (ع) در شب 27 تیرماه (21 ماه رمضان) در مناطق محروم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار