به تازگی در برخی از کشورها مراسم ویژه‌ای پس از صدور حکمی طلاق برگزار می‌شود این گونه به نظر می‌آید که با مرور زمان و در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از رسومات حاکم بر جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،، جشن طلاق به جشنی گفته می‌شود که در آن پایان تلخ یک ازدواج را جشن می‌گیرند این جشن به طور گوناگون برگزار می‌شود.

این جشن گاهی با حضور زوجین گاه به صورت جداگانه توسط زن و مرد برگزار می‌شود جشن طلاق با برگزاری مراسم مختلفی از جمله خوردن کیک طلاق که مجسمه هایی از زن و شوهر طلاق گرفته بر روی آن خودنمایی می‌کند و یا شکستن حلقه‌های ازدواج همراه است لاس و گاس به عنوان پایتخت جشن طلاق در ایالت متحده مورد توجه قرار گرفته است و امروزه در ایران نیز با داشتن رتبه‌ چهارم در طلاق پایگاه جدیدی برای ورود به این رسم عجیب می‌باشد.

امان‌الله قرائی مقدم آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌ یکی از بدترین تفکراتی که افراد بعد از طلاق زندگی خوب و آرامی داشته باشد این تفکر کاملا غلط است زیرا وقتی که خانمها طلاق می‌گیرند دروازه‌های ورود به انواع آسیبهای اجتماعی به روی آنها باز می‌شود.

وی در پایان بیان داشت:‌در جامعه ما زن و مرد مطلقه صدمات جبران‌ناپذیری می‌بینند در جامعه ایرانی زنان مطلقه به نوعی برچسب می‌خورند و این امر تمام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد زن و مرد مطلقه شخصیت و حرمت خود را در جامعه و در بین خانواده از دست می‌دهند و هیچ‌گاه روی خوشبختی را نمی‌بینند.
این آسیب‌شناس در ادامه گفت:‌ بررسی ما نشان می‌دهد که ازدواج مجدد و سعادتمندانه برای زنان و مردان مطلقه نزدیک به صفر است بنابراین می‌توان گفت:‌جشن بر پا کردن بعد از طلاق نوعی خودنوازی و خودبالی می‌باشد آنها با این کار می‌خواهند خود را قانع کنند که تصمیم درستی گرفته‌اند.
جشن طلاق در واقع جشنی برای ورود به ورطه انواع معضلات و مشکلات اجتماعی می‌باشد.
برگزاری این گونه جشنها اثرات بدی بر جامعه ما می‌گذارد و بر روی افراد جامعه به خصوص طرز تفکر جوانان و نحوه ازدواج آنها تاثیرگذار است این نوع اجرای مراسم در واقع نوعی خودباختگی فرهنگی است که باید از آن جلوگیری شود.

وی در ادامه بیان داشت:‌این جشنها بیشتر در جامعه‌ای رخ می‌دهد که از لحاظ ارزشی و اخلاقی و اعتقادی پایندی به اصول و حرمت نهاد خانواده را دارا نیستند این افراد به نوعی به غرب‌زدگی دچار شده‌اند و به نوعی پوچ‌گرایی و نیهلیسم رسیده‌اند ، این افراد پوچ‌گرایی را ایده‌آل زندگی خود قرار داده‌اند.

وی در ادامه افزود: این گونه با برگزاری جشن طلاق می‌خواهند به کسانی که با طلاق مخالف هستند به نوعی به مبارزه بپردازند در دیدگاه این افراد را نسبت به طلاق عوض کنند.
سریالهای بیگانه ماهواره‌ و رسانه‌های اجتماعی از عوامل ورود این گونه فرهنگهای نامناسب به داخل کشور هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌والدین این گونه افراد به هیچ عنوان نباید فرزندان خود را در برگزاری این گونه مراسمها بعد از طلاق همراهی کنند چون برگزاری این گونه مراسم ما باعث از بین رفتن شان اجتماعی آنها می‌شود جامعه باید به این گونه افراد با نگاه و رفتار مناسب و قطع رابطه با ان واکنش دهد.

انتهای پیام  

برچسب ها: جشن ، طلاق ، رسوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار