توکلی گفت: بخش کشاورزی 90 درصد آب زیرزمینی کشور را مصرف می‌کند که اگر بحران آب در بخش شرب جدی شود قطعا حوزه‌ی کشاورزی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

محمدتقی توکلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بخش کشاورزی 90 درصد آب زیرزمینی کشور را مصرف می‌کند که اگر بحران آب در بخش شرب جدی شود قطعا حوزه‌ی کشاورزی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر آب‌زیرزمینی بخش شمال سطح آن نرمال است ما در سایر استان ها این سطح آب 8 درصد هم رسیده‌است.

این نماینده‌ی مجلس با اشاره به مطالعه‌ی 300 محدوده مطالعاتی در زمینه‌ی برداشت آب‌های زیرزمینی انتخاب شده‌اند تصریح کرد: به دلیل کاهش بارندگی از 250 به 215 میلی‌متر اگر در برداشت این آب ها زیاده‌روی شود قطعا ما در آینده به مشکل برخورد نخواهیم کرد.
 
وی در پایان یادآور شد:  بیش‌تر بخش کشاورزی امسال با کمبود رو‌به‌رو نبود زیرا هم بارندگی کافی بوده و هم سدها و آب زیرزمینی بخش کشاورزی را تقویت کرده اند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، آب ، مصرف ، تولید ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی
۱۰:۵۵ ۳۱ تير ۱۳۹۳
با سلام .تا در قوانین حاظر باز نگری صورت نپزیرد و ساخت ابزار وادوات کشاورزی بومی وانبوح سازی نشود وتا شرکت تعاونی واقعی تعریف وایجاد نگردد وتا شوراهای روستایی از انتخاباتهای قبیله ای به انخابات شایسته سالاری ارتقاع نیابد وتا دولت نرم افزارهای لازم رسد بازارهای مصرف را تولید واجرایی نکند وتا تغیر کشت بر مبنای اصولی ان با توجه به تمام شاخصهای مرتبط صورت نگیرد .ما به کشاورزی پایدار با چشم انداز پر امید وپرنشات که دانش اموزان ما در درس انشائ خود بنویسند من می خواهم یک کشاورز به شوم محقق نخواهد گردید .وبا این تحریمها وتقاضای روز افزون سبدتغذیه کالای کشاورزی به یقین بزرگترین چالشی که امنیت ملی کشور مار ا تهدید خواهد نمود در 20سال اینده اب مورد نیاز وکشاورزی خواهد بود وبه یقین حداقل در استانهای حاشیه کویر که من شاهد کار کشاورزی هستم اگر نسل اینده قادر باشد حتمی مسولین وکشاورزان امروز را محاکمه خواهد نمود
آخرین اخبار