مشاور عالی استاندار هرمزگان گفت: طی نشستی با رئیس سازمان انرژی اتمی بر ایجاد دانشکده و آزمایشگاه‌های پژوهشی در راستای کار انرژی هسته‌ای و فناوری‌های نوین در این استان تاکید شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی واموربین الملل استانداری هرمزگان ، با اشاره به اهمیت افتتاح نوزدهمین نمایشگاه هسته ای کشور در دانشگاه هرمزگان اظهارداشت: در راستای این مهم رئیس سازمان انرژی اتمی قول مساعد درخصوص ایجاد آزمایشگاه های پژوهشی در راستای کار انرژی هسته ای و فناوری های نوین به عنوان یک نیاز مهم در هرمزگان را دادند.

وی افزود: تشکیل دانشکده فناوری های نوین در هرمزگان موضوع مهم دیگری بود که دکتر عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی نيز با دید باز از این دو محور استقبال کردند.

مشاور استاندار هرمزگان بيان داشت: ایجاد آزمایشگاه های پژوهشی در راستای کار انرژی هسته ای و راه اندازی دانشکده فناوری های نوین دو انتظار مهم مسئولان دانشگاه هرمزگان و مسئولان ارشد استانی در هرمزگان از مسئولان سازمان انرژی اتمی کشور است.

علامه زاده ادامه داد: با توجه به روند رو به توسعه هرمزگان در بحث توسعه تحصیلات تکمیلی ایجاد آزمایشگاه های فناوری های نوین به خصوص در بحث هسته ای و همچنین ایجاد دانشکده فناوری های نوین ضروری است و دکتر عباسی نیز از ایجاد این دو بحث مهم استقبال کردند که امیدواریم این هم نیز بعد از کارهای کارشناسی آن به مرحله اجرا درآید.

وی بيان داشت: استان هرمزگان تا چند سال گذشته در بحث توسعه مدارج و رشته های دانشگاهی با مشکل مواجه بود؛ اما امروز این روند به خصوص در دانشگاه هرمزگان طی دو دولت نهم و دهم سرعت خوبی داشته است و این سرعت توسعه مرهون تلاش ها و زحمات ارزشمند رئیس دانشگاه هرمزگان و کادر معاونت های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه است.

مشاور استاندار هرمزگان به جایگاه هرمزگان با توجه به پتانسیل های خوب آن از جمله بحث کشاورزی، صنعتی و دریایی در راستای کار انرژی هسته ای و فناوری های نوین اشاره کرد و افزود: این استان در بحث کشاورزی و صنعتی حرف های زیادی برای گفتن دارد و این امربا اختصاص امکانات اصلی در این راستا از جمله دانشکده ها و آزمایشگاه های معتبر علمی دست یافتنی است.

علامه زاده تصريح کرد: جمهوری اسلامی ایران با حضور در علم هسته ای در جهان اثبات کرده است جدای از بحث هسته ای در رابطه با نیروگاه ها، در زمینه پزشکی مخصوصا تسکین دردهای سرطانی و کشاورزی به خصوص بحث مرکبات و گندم این را به اثبات رسانیدم که پیشرفت خواهیم کرد و در آینده حرف های خوبی برای گفتن داریم.

لازم به ذکر است، نوزدهمین نمایشگاه هسته ای کشور روز گذشته با حضور فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و مسئولان استانی و دانشگاهی در سه بخش چرخه سوخت، نیروگاه تولید انرژی و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای با 23 غرفه در دانشگاه هرمزگان گشایش یافت./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.