سی و سومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور، از چهاردهم تا هجدهم آذر 94 در دانشگاه سمنان برگزار می شود .


به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان گفت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه چهاردهم آذر 94 در سالن دانش دانشگاه سمنان با حضور مسوولین کشوری و استانی برگزار می شود.

علی حقیقی اصل با اشاره به برپایی 23 غرفه در نمایشگاه دستاوردهای صنعتی هسته ای کشور در پردیس شماره یک دانشگاه سمنان در کنار تالار امیرکبیر، خاطرنشان کرد: غرفه های این نمایشگاه در سه بخش چرخه سوخت، نیروگاه و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای پیش بینی شده است.

وی یاد آور شد: هدف از برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه سمنان، آگاه سازی عمومی نسبت به صنعت هسته ای، کاربردهای صلح آمیز و ارزش این دانش در علوم امروز است.

حقیقی با اشاره غرفه های این نمایشگاه در سه بخش، تصریح کرد: غرفه های بخش چرخه سوخت شامل مرور این چرخه، اکتشاف و استخراج، تولید کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی سازی اورانیوم، تولید زیرکونیوم و آلیاژهای نوین، تولید قرص و مجتمع های سوخت، پسمانداری، مجتمع آب سنگین و رآکتور اراک است.

معاون دانشگاه سمنان ادامه داد: غرفه های بخش نیروگاه شامل دو نیروگاه بوشهر و دارخوین و غرفه های کاربردهای جانبی شامل پژوهشکده کشاورزی، پژوهشکده کاربرد پرتوها، پژوهشکده لیزر و اپتیک، پژوهشکده علوم و فنون هسته ای و پژوهشکده چرخه سوخت است.

وی با اشاره به حضور حدود 500 قلم برای ارائه و نمایش در نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه سمنان، افزود: در بخش چرخه سوخت و نیروگاه 225 قلم و در بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای 275 قلم در این نمایشگاه عرضه می شود.

 حقیقی افزود: شش ماکت بزرگ از مرور چرخه سوخت هسته ای، غنی سازی اورانیوم، نیروگاه اتمی بوشهر و دارخوین، پسمانداری و رآکتور تحقیقاتی اراک در نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه سمنان برای علاقه مندان به نمایش درمی آید.

معاون دانشگاه سمنان نمایش ماشین سانتریفیوژ به صورت برش خورده و در حال کار را از بخش های جالب در سی و سومین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به ساعت فعالیت این نمایشگاه از ساعت 9 تا 13 و 30 دقیقه و از 14 و 30 دقیقه تا 17 از چهاردهم تا هجدهم آذر 94 خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه سمنان برای گروه های دانشجویی، دانش آموزی و کارکنان ارگانها، با هماهنگی قبلی با روابط عمومی این دانشگاه و به صورت گروهی، امکانپذیر است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان جامعه دانشگاهی، دانش آموزی و کارکنان ارگان های دولتی را اصلی ترین مخاطبان نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور در دانشگاه سمنان عنوان کرد.

دانشگاه سمنان جزو 12 دانشگاه بزرگ کشور، چهار هزار دانشجوی کارشناسی ارشد، و هزار دانشجوی دکتری دارد و پذیرای حدود 16 هزار و 500 دانشجو در 250 رشته تحصیلی مختلف است.
برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در دانشگاه سمنان، سی و سومین نمایشگاه سازمان انرژی اتمی کشور در دانشگاه ها از سال 1387 و سومین نمایشگاه در سال  محسوب می شود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.