با توجه به اینکه طرح تحول سلامت طرح خوبی است به شرط اینکه درست و کارشناسی شده، پیش رود اولویت قرار دادن مسائل بهداشتی چشم انداز روشن تری برای این طرح رقم می زند.

شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح تحول سلامت طرح بسیار خوبی است منوط به اینکه با دیدگاهی کارشناسی و منسجم پیش رود، اولویت قرار دادن مسائل بهداشتی موفقیت این طرح را دو چندان خواهد ساخت.

وی گفت: درمان به عنوان حلقه آخر در چرخه سلامت به حساب می آید به گونه ای که در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه توجه ویژه‌ای به مسائل  بهداشتی و روند پیشگیری از بیماری می شود تا هزینه درمان به بیمار و کشور وارد نشود اما طرح تحول سلامت در گام نخست خود به درمان پرداخته و همین موضوع سبب دور شدن از مقوله های بهداشتی شده است.

وی تصریح کرد: مسئولان وزارت بهداشت نباید فراموش کنند، بودجه حوزه سلامت محدود است و ممکن است این بودجه در سال 94 محقق نشود لذا باید با دیدگاه بلند مدت تری به مسائل بهداشتی بپردازند و نسبت به اولویت بندی نیازهای خود در این طرح تحول جدیت و آگاهی بیشتری به خرج دهند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار