مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از راه اندازی خطوط تندرو تاکسیرانی در سال آینده خبر داد و گفت: این خطوط سرعت تاکسی ها را به بیش از 30 کیلومتر در ساعت افزایش می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ محمد احمدی بافنده در نخستین نشست رسانه‌ای خود بااشاره به مشکلات ناوگان تاکسیرانی در پایتخت گفت: نبود پارکینگ در فضای مناسب برای استقرار تاکسی‌ها از مشکلات اساسی تاکسی های خطی است که در صدد ایجاد پارکینگ در سطح محلات برای تاکسی ها هستیم.

وی با بیان اینکه عدم گسترش خطوط مترو و اتوبوسرانی بار مسافری این ناوگان ها را بر تاکسی ها تحمیل کرده است گفت: در تمام دنیا تاکسی یک وسیله اختصاصی و وی آی پی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ایجاد تعمیرگاههای شبانه تاکسیرانی خبر داد و گفت: این تعمیرگاهها سبب می شود تا تاکسی ها در روز بیشتر در سطح شهر حضور داشته باشند و زمان کمتری را برای تعمیر صرف کنند.

وی با اشاره به افزایش سرعت ناوگان تاکسیرانی گفت: در حال حاضر سرعت تاکسی ها به طور متوسط 16 کیلومتر در ساعت است که بر اساس استانداردها زیر 30 کیلومتر در ساعت مرگ ناوگان است که با ایجاد خطوط ویژه پرسرعت در ساعت های ویژه مانند پیک صبحگاهی و عصرگاهی راندمان کاری تاکسیرانی را افزایش می دهیم.

احمدی بافنده با بیان اینکه این طرح در مرحله مطالعاتی است گفت: مجوز اجرایی شدن خطوط پرسرعت تاکسیرانی را از شهردار تهران گرفته ایم و تا سال آینده آن را راه اندازی می کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی از هوشمند سازی تاکسی ها خبر داد و گفت: با نصب سیستم های هوشمند ، پرداخت ها به صورت کارتی انجام می شود و طور آنلاین حضور تاکسی ها در سطح شهر کنترل می شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار