علی اکبر سیاری گفت: امسال در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، ساخت هزار و 955 خانه بهداشت جدید صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ معاون بهداشتی وزارت بهداشت در دیدار با تعدادی از بهورزان، مربیان و کارشناسان بهورزی استان گلستان، اعلام کرد: در راستای اجرای بسته بهداشتی طرح تحول نظام سلامت مربیان بهورزی که قرار بود در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل بدهند، این امکان برایشان میسر خواهد شد.

علی اکبر سیاری همچنین گفت: در ضمن مراکز آموزش بهورزی نیز به مرکز آموزش عالی سلامت شهرستان تغییر نام خواهد یافت. مسئولیت آموزش نیز در این مراکز به عهده مربیان بهورزی خواهد بود.

وی با اشاره به این که این مراکز باید کاردان بهورزی تربیت کنند و دوره های بازآموزی را برای کارکنان سیستم بهداشتی اجرا کنند، افزود: در آینده نیز برای ادامه تحصیل این نیروها برنامه ریزی خواهد شد. ضمن این که برای بهورزان زیر دیپلم دوره‌های بازآموزی تعریف می‌شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه گفت: همچنین برای بازسازی، نوسازی و بهبود استانداردهای خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است. ضمن این که در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، ساخت هزار و 955 خانه بهداشت جدید امسال صورت خواهد گرفت.

گفتنی است صبح امروز تعدادی از بهورزان، مربیان و کارشناسان بهورزی استان گلستان با دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت دیدار کردند و در مورد مسائل و مشکلات بهورزان، مراکز آموزش بهورزی، طرح پزشک خانواده و برنامه های جدید وزارت بهداشت جهت رفع این مشکلات بحث و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار