افراد سخت‌رو در برابر فشار روانی مقاوم‌تر هستند و نسبت به سایر افراد کمتر مستعد بیماری می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یکی از مباحث مهم در روانشناسی مثبت‌گرا که بسیار مورد توجه قرار گرفته است سخت‌رویی است. این اصطلاح در مورد افرادی به کار برده می‌شود که در برابر فشار روانی مقاوم‌تر هستند و همچنین نسبت به سایر افراد بیشتر کمتر مستعد بیماری می‌شوند.

زهرا مومنی روانشناس  اظهار داشت: افرادی که دارای ویژگی‌های سخت‌رویی هستند به طور معمول بر زندگی خود کنترل بیشتری را احساس کرده و همچنین نسبت به آنچه که انجام می دهند تعلق خاطر بیشتری دارند. این افراد در قبال عقاید و تغییرهای جدی پذیرا هستند.

وی افزود: جدید تر نشانشگر پیوندی نه تنها بین تحقیقات سخت‌رویی و عدم ابتلا به بیماری بلکه بین سخت‌رویی و طول عمر می‌باشد.بنابراین داشتن این ویژگی‌ها ما را در قبال بیماری‌ها ایمن می‌کند.

مومنی تصریح کرد: سخت‌رویی شامل مولفه‌های شناختی، رفتاری، هیجانی ( مربوط به احساس یا روحیه عاطفی فرد ) است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: کوبازا بیان می کند که افراد دارای ویژگی سخت‌رویی هستند دارای سه ویژگی هستند که یکی از موارد آن تعهدات یعنی توانایی درگیر شدن عمیق با فعالیت‌ها و رویدادهای زندگی است در بین ویژگی سخت‌رویی کنترل است یعنی فرد به این مساله اعتقاد داشته باشد که می‌تواند برروی رویدادهای زندگی خود کنترل داشته و بر روی آنها تاثیر بگذارد و مورد سوم چالش است که منظور آن است که فرد علی رغم تغییرات زیادی که در زندگی با آنها مواجه می‌شود، می‌تواند همواره به رشد خود ادامه دهد.

گفتنی است افراد با آموزش سخت‌رویی که از مولفه‌های بسیار مهم در بهداشت روان است می‌توان کمک زیادی به سلامت جسم و روان خود کرده و به رشد و پرورش ویژگی‌های فردی، روانی و شخصیتی خود گام  موثری بردارند.

گزارشگر ایده مفرح

انتهای پیام/ 
برچسب ها: سخت رو ، ویژگی ، روانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار