برخی از برندها هستند که نامشان بسیار معروف است و تقریبا خیلی از افراد ابن نام را میشناسند و آن را به خاطر دارند میزان معروف بودن و مشهور بودن نام برند به میزان مشتریان و مصرف کنندگان و طرفداران آن برند بستگی دارد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، شرکت های مختلف در هر زمینه ای که فعالیت می کنند تلاش زیادی دارند تا نام برند خود را به مخاطبان نشان دهند و محبوبیت خود را زیاد کنند.

یکی از روش هایی که برای افزایش و گسترش نام برند استفاده می شود رسانه ها هستند. استفاده از تبلیغات در رسانه ها می تواند هم یکی از راه های بازاریابی باشد و هم جزئی از تبلیغات و شناساندن نام برند به مخاطب باشد.

چون استفاده از رسانه های اجتماعی زیاد است و همه از آنها استفاده می کنند بنابراین یکی از راه هایی است که با معرفی برند خود در آن حجم وسیعی از مخاطبان می توانند برند شما را بشناسند و در ذهن خود نام را تداعی کنند.

برای اینکه نام برند خود را در ذهن مشتری ثبت کنید تا همیشه آن را به خاطر بسپارد باید از یکسری از ابزارها برای تبلیغات و مهمتر از آن خلاقیت و نوآوری استفاده کنید.

برخی از برندها دارای یک لوگوی مخصوص به خود هستند که این لوگو نشان از نام و ماهیت برند دارد یک لوگوی خوب باید با خلاقیت زیاد طراحی شود و در آن نکات جزئی و کوچک وجود داشته باشد تا برای مخاطب جذاب تر شود.

در اصل داشتن لوگو یکی از راه هایی است که میتوان با آن نام برند را گسترش داد اما برای اینکه یک لوگو تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مخاطبان داشته باشد و بیشتر بتواند در ذهن آنها قرار بگیرد باید از چند نکته ی کوچک در طراحی آن استفاده نمود.

استفاده از رنگها

رنگ ها بیشتر می توانند در ذهن مخاطبان قرار بگیرند مخصوصا زمانی که از رنگهای پر طرفدار استفاده کنیم هر کدام از رنگها روانشناسی خاص خود را دارند بنابراین رنگها می توانند نقش مهمی در افزایش محبوبیت یک برند داشته باشند.

مثلا برای هیجان انگیزتر کردن محصولات و خدمات از رنگ قرمز استفاده کنید. برندهای موفق اهمیت رنگها در طراحی لوگو را میدانند. شرکت اپل در این زمینه میگوید: رنگها چیزی فراتر از ظاهر هستند آنها احساسات را بیان میکنند و به مخاطب پیامی میفرستند رنگها نشان از ماهیت و شخصیت دارند.

ثبات و پایداری

ثبات و پایداری در تبلیغات و تلاش برای اینکه مخاطب نام و لوگوی یک برند را به ذهن بسپارد اهمیت زیادی دارد. بیشتر رسانه ها مورد استفاده قرار می گیرند چه رادیو و تلویزیون چه اینترنت بنابراین می توان از این رسانه ها برای ثبات و همیشگی بودن نام برند استفاده نمود تا مخاطب همیشه در ذهن خود لوگو و اسم تجاری یک محصول را تداعی کند و تبلیغات بتواند این برند را برای مخاطبان یادآوری کند.

طراحی لوگو

یک لوگوی خوب باید از طراحی منحصر بفرد برخوردار باشد سادگی در طراحی و ارسال پیام به مخاطب از طریق لوگو باعث می شود که نام یک برند بیشتر در ذهن مخاطب ثبت شود خیلی از برندهای معروف مثل نایک از طراحی ساده استفاده می کنند تا مخاطبان راحت تر آن را به خاطر بسپارند و راحت تر به یاد آورند.

طراحی یک لوگو شامل فونت و برجسته بودن هم هست که معمولا Bold کردن برند بیشتر به مخاطب کمک میکند تا آن را در ذهن خود تداعی کند.

خلاقیت در نوع تبلیغ

تحقیقاتی که در زمینه ی کسب و کارهای کوچک برای نام برند و لوگو انجام شده است نشان میدهد که وقتی دائما از یک نوع تبلیغات با یک طراحی یکسان استفاده می شود برای مخاطب خسته کننده شده و آنها کمتر به دنبال محصول و برند شما می آیند هر چقدر که تنوع و نوآوری در تبلیغات بیشتر باشد نام برند بیشتر در ذهن مخاطب قرار می گیرد.

مخصوصا در زمینه ی تبلیغات که مخاطب با دیدن یک تیزر جدید بیشتر از جذابیت های ان استقبال می کند.

انتهای پیام/

banki
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار