به گزارش
گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای، "شهاب کشاورز"به بازی رایانه ای به عنوان صنعتی نوپا در کشور اشاره کرد و افزود: نمی توان بازی رایانه ای را به عنوان بسته فرهنگی معرفی کرد چرا که تولیدات گیم و ارایه آن به بازار جنبه اقتصادی و سود آوری دارد.
وی ادامه داد: کشورهای خارجی و صاحب نام در حوزه تولید گیم نگاهشان به این صنعت به عنوان بزرگترین محصول برای سرمایه گذاری است و در نتیجه استقبال مناسبی از سوی سرمایه داران و کمپانی های خارجی برای تولید یک محصول میشود.
به عقیده تولید کننده بازی رایانه ای طلای سیاه ، گیم در ایران به دست جوانان که علاقه خاصی برای مطرح کردن نام کشور در بین سایر کشورها تولید کننده بازی رایانه ای دارند، ساخته می شود این در صورتی است که مجموعه های رسمی نسبت به سودآور بودن تولیدات این عرصه بی تفاوت هستند.
کشاورز با بیان اینکه در صورت حمایت نکردن از گیم آینده خوبی برای این صنعت در ایران نمیتوان پیش بینی کرد، گفت:حمایت از گیم می تواند با ارایه قوانین و ارایه تسهیلات به تولید کنندگان و فعالان حوزه بازی رایانه ای باشد.
وی ادامه داد: دولت، مجلس، وزارت صنعت، معدن وتجارت و شبکه بانکی هر یک به نوبه خود می توانند با اهدای تسهیلات حمایتی و تصویب قوانین مناسب تولید کنندگان بازی را در ساخت محصول در سطح استاندارد و بین المللی یاری کنند.
تولید کننده بازی رایانه ای طلای سیاه، تبلیغات و بازاریابی را از عوامل اصلی بازگشت سرمایه در این حوزه برشمرد و گفت: زمانی که بازی رایانه ای مشابه خارجی با قیمت ناچیز و به راحتی در دست کاربران قرار می گیرد تبلیغات وسیع و پر هزینه نیز نمی تواندبازار گیم داخلی را در دست گیرد.
کشاورز به بحث محدودسازی ورود و عرضه بیرویه بازیهای خارجی برای ایجاد بازار مناسب تولیدات داخلی اشاره کرد و در عین حال توضیح داد: با مقوله محدود سازی ورود بازی خارجی به کشور مخالفم، بهتر است با تصویب قوانین مناسب ازفروش این قبیل بازی ها به قیمت ارزان جلوگیری شود.
انتهای پیام /اس