میرفلاح نصیری مدیرکل مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص نحوه اندازهگیری شاخصهای بازار کار گفت: به منظور محاسبه شاخصهای کلیدی بازار کار از جدیدترین نتایج طرحهای آمارگیری و گزارشات آماری کشور استفاده میشود.
وی افزود: سطح انتشار این شاخصها به صورت ملی، مناطق شهری، مناطق روستایی و به تفکیک جنس است.
وی در ادامه به برخی از شاخصهای مورد نظر در این خصوص پرداخت و افزود: از جمله شاخصهای کلیدی در محاسبه، نرخ مشارکت نیروی کار، نسبت اشتغال، وضع شغلی، اشتغال بر حسب بخش اقتصادی اشتغال در گروههای عمده شغلی، ساعات کار، بیکاری جوانان، بیکاری بلندمدت، نرخ عدم فعالیت و ... است.
رئیس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت شرایط بازار کار و به منظور اتخاذ سیاستها و برنامههای مناسب، تدوین شاخصهای دقیق که در مقاطع زمانی مشخص، اطلاعات درستی را از وضعیت بازار کار ارائه دهند ضروری است.
انتهای پیام/