یک حقوقدان گفت: شورای امنیت در قضایا و اتفاقات لیبی، به نظریه "مسئولیت حمایت" استناد و طی آن مجوز حمله به لیبی را برای جلوگیری از نسل‌کشی صادر کرد، این در حالی است که این شورا در جنایات غزه که مصداق بارز نسل‌کشی است وارد عمل نمی‌شود.

"یدالله عسگری"درگفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس برای مسلمانان جهان و با توجه به جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیست در غزه اظهارداشت: یکی از اصول جدیدی که در حقوق بین‌الملل مطرح شده نظریه مسئولیت حمایت( responsibility to protect ) است که این اصل در عمل مورد استناد و استفاده سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شورای امنیت در قضایا و اتفاقات لیبی به نظریه مسئولیت حمایت استناد کرد و طی آن مجوز حمله به لیبی را برای جلوگیری از نسل‌کشی و حمایت از مردم بی‌گناه صادر کرد.
 
عسگری تصریح کرد: دولتها و سازمان‌های بین‌المللی در قبال نسل‌کشی‌ها وجنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه مسئولیت دارند، چراکه اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد از مصادیق بارز نسل‌کشی و جنایات علیه بشریت است.
 
وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی در رابطه با جنایات اخیر غزه نه تنها مجاز به سکوت نیست، بلکه باید به حمایت از کسانی که در معرض این جنایت‌ها قرار دارند بپردازد و برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس وارد عمل شود.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه مجامع بین‌المللی و کشورهای غربی رفتارهای دوگانه‌ای در برخورد با جنایات صورت گرفته در کشورهای مختلف دارند، به طوری که هر جا منافعشان اقتضا کند از گروه‌های تروریستی و شورشی حمایت می‌کنند اما در مقابل مردمی که دست‌شان خالی است سکوت می‌کنند و حتی رسما به حمایت از رژیم غاصب می‌پردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.