یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم­زمان با قرائت گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان در صحن علنی مجلس، با تأکید بر این که قرار نبود شورای رقابت قیمت تعیین کند، گفت: وظیفه شورای مذکور صدور دستورالعمل است نه تعیین قیمت، ضمن این که محاسبات به چه شکل صورت گرفته که این افزایش قیمت رُخ داده است؟ ب

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نادر قاضی­پور افزود: در جلسه چهارشنبه گذشته به نتیجه مشخصی در مورد قیمت­گذاری جدید نرسیدیم و قرار شد ریز محاسبات و مستندات آن را ارائه دهند تا اعضاء در جریان قرار گرفته و تصمیم­گیری نهایی را انجام دهند.

وی با اشاره به این که قرار بود قیمت خودروها نهایتاً دو میلیون تومان افزایش یافته و حتی قیمت برخی خودروها کاهش یابد، اظهار کرد: این در حالی است که قیمت برخی خودروها تا هشت میلیون تومان نیز افزایش داشته، در صورتی که ما مخالف این روند هستیم، چرا که مستنداتی وجود دارد که می­توان قیمت خودرو را تا 30 درصد کاهش داد.

عضو شواری رقابت در پایان با تأکید بر این که خودروسازان اعلام می­کنند زیان­ده هستند و چندین میلیارد توان متضرر شده­اند، در صورتی که در پایان سال سود سالانه، عیدی و پاداش خود را به صورت کامل برداشت می­کنند، خاطرنشان کرد: مردم نباید تاوان ضرر و زیان شرکت­های خودروساز را بپردازند و ما در زمینه تغییر قیمت به حالت قبل کوتاه نخواهیم آمد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار