در ادامه افزایش زمان مذاکرات بین ایران، آمریکا و قدرت‌های جهانی تا 24 نوامبر، کارشناسان موسسه "بروکینگز" در حال رایزنی در خصوص پیامدهای دور بعدی مذاکرات و پیشنهادات خود برای آیالات متحده هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از موسسه بروکینگز، این موسسه در گزارشی در پایگاه خود نوشت: یک سوال بسیار مهم که به ذهن می‌رسد این است که در این 4 ماه قرار است چه اتفاقی بیافتد؟ آیا  5+1 در این زمینه اجماع نظر دارند؟ آیا دولت آمریکا حاضر با افزایش تحریم ها علیه ایران موافقت می‌کند؟ و آیا قانون گذاران کنگره بر روی طرحی در صورت شکست مذاکرات کار می کنند؟ 

نویسنده مقاله ادامه می‌دهد: قرارداد کوتاه مدت به نفع همه بوده و ارزشش را داشته تا بر روی آن کار شود. 4 ماه جاری (بدون تمدید مذاکرات) زمان بسیار خوبی برای تصمیم‌گیری در ارتباط با مذاکرات خواهد بود. چنانچه مذاکرات به شکست بیانجامد، نشان دهنده سرسختی ایران است. از ابتدا مشخص بود که ایالات متحده حتی پس از پایان مدت مذاکرات در 20 ژوئیه حاضر به ترک میز مذاکره نبوده است. آمریکاییها نگران این مسئله بودند که افزایش مدت مذاکرات می‌تواند به توان ایران در مقابله با تحریمها بیفزاید و همچنین آمریکاییها نگرانند که اختلافات آنها با روسیه  بر روی مذاکرات سایه افکند. درصورت افزایش زمان مذاکرات و در نهایت شکست آن، ممکن است بین 5+1 دودستگی بوجود آید و از تعهد آنها در ادامه تحریم ایران بکاهد.

در ادامه نویسنده می‌نویسد: همزمان با این مذاکرات ایران می تواند به غنی سازی بدون هیچگونه فشار و بازرسی بپردازد؛ هرچند که در وضعیت شکننده فعلی و شرایط بحرانی بین المللی، آمریکا و اسراییل برای جنگ با ایران در موقعیت بسیار ضعیفی قرار دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار