ابزاری که همیشه با آن اینترنت خواهید داشت، یک اختراع عجیب که لباس‌ها را نو می‌کند، آخرین حرف و حدیث‌ها درباره شبکه ملی اطلاعات، فیسبوک و حملات سرقت هویت، موبایل‌های ۶ شهر استرالیا نسل چهارمی می‌شود، جمعیت عجیب کاربران اینترنت همراه در چین! و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات را هر شب در قالب یک بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.


 




درآمد مخابرات از مسابقه پیامکی جام‌جهانی
اقتصاد ایران/ محاسبه تعداد پیام کوتاه براساس متوسط بهای ارسال هر پیامک 10 تومان، مشخص می کند که ایرانی ها روزانه 3 میلیارد و 800 میلیون تومان و سالانه هزار و 387 میلیارد تومان تنها برای پیام کوتاه پرداخت می کنند.

بدون تردید یکی از پرمخاطب ترین خدماتی که شرکت های مخابراتی در ایران به مخاطبان ارائه می کنند، سیستم ارسال پیام کوتاه است که با وجود راه اندازی شبکه های مجازی همراه مانند وایبر همچنان مخاطبان خود را حفظ کرده و هر روز نیز به مخاطبان آن افزوده می شود.

با در نظر گرفتن هزینه 10 تومانی برای هر پیامک، در پایان رقابت های جام جهانی شرکت های مخابراتی سودی حدود یک میلیارد و 280 میلیون تومان به دست می آورند. طی سال های اخیر با توسعه سیستم های ارتباطی و به خصوص گسترش شبکه تلفن همراه در کشور، شرکت های مخابراتی، مخاطبان گسترده ای پیدا کرده اند و هر روزه در تلاش هستند تا امکانات مناسبی را به آنها ارائه کنند اما بدون شک یکی از پرمخاطب ترین خدماتی که شرکت های مخابراتی در ایران به مخاطبان ارائه می کنند سیستم ارسال پیام کوتاه است که با وجود راه اندازی شبکه های مجازی همراه، همچنان مخاطبان خود را حفظ کرده و هر روز نیز بر مخاطبان آن افزوده می شود.

سیستم ارسال پیام کوتاه در ایران کاربردهای مختلفی دارد که از اصلی ترین آنها می توان به ارسال پیام تبریک در مناسبت های مختلف همچون عید نوروز اشاره کرد که براساس اعلام معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تعطیلات نوروز سال جاری 28 میلیارد پیامک توسط مشترکان تلفن همراه ارسال شده است که با احتساب قیمت هر پیامک 9 تومان تا 11 تومان و بدون در نظر گرفتن پیامک لاتین 22 تومانی و طرح های تخفیفی اپراتورها، 28 میلیارد پیامک فارسی، حدود 280 میلیارد تومان درآمدزایی برای اپراتورها داشته است.

سود 4 میلیارد و 277 میلیونی برنامه 90 برای مخابرات
استفاده از سیستم ارسال پیام کوتاه در ایران در شرایطی رو به افزایش است که براساس اعلام مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، روزانه بیش از 380 میلیون پیامک توسط ایرانی ها رد و بدل می شود. محاسبه این تعداد پیام کوتاه بر اساس متوسط بهای ارسال هر پیامک 10 تومان، مشخص می کند که ایرانی ها روزانه 3 میلیارد و 800 میلیون تومان و سالانه هزار و 387 میلیارد تومان تنها برای پیام کوتاه پرداخت می کنند اما طی سال های اخیر یکی از کاربردهای پرمخاطب سیستم ارسال پیام کوتاه در ایران شرکت در مسابقه های پیامکی و به خصوص مسابقه های پیامکی برنامه های ورزشی بوده است که به طور مثال برنامه پربیننده 90 که هر دوشنبه از شبکه سوم سیما به صورت زنده پخش می شود تاکنون حدود 330 مسابقه پیامکی برگزار کرده است و در صورتی که در هر برنامه به صورت میانگین یک میلیون و 300 هزار پیامک ارسال شده باشد، سود 4 میلیارد و 277 میلیون تومانی را برای مخابرات به همراه داشته است.

عادل با «2014» هم برای مخابرات سودآوری کرد
این روزها توجه دنیا به مسابقات جام جهانی 2014 در برزیل معطوف شده است و صدا و سیما نیز برنامه های ویژه ای برای این مسابقات در نظر گرفته که اصلی ترین آن نیز برنامه «2014» به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور است که در مدت زمان کوتاه مخاطبان فراوانی را به دست آورده است. یکی از اصلی ترین بخش های این برنامه مسابقه متفاوت پیامکی مخاطبان است که مردم به شرکت در تمامی مسابقات علاقمند شده و در همان دقایق ابتدایی اعلام مسابقه در آن شرکت می کنند.

به طور میانگین حدود 2 میلیون نفر در هر مسابقه پیامکی برنامه «2014» شرکت کرده اند و این در شرایطی است که در جام جهانی 64 مسابقه برگزار می شود و با در نظر گرفتن ارسال 2 میلیون پیامک برای هر دیدار در پایان مسابقات حدود 128 میلیون پیامک از سوی مردم به برنامه ارسال می شود و با در نظر گرفتن هزینه 10 تومانی برای هر پیامک، در پایان رقابت های جام جهانی شرکت های مخابراتی سودی حدود یک میلیارد و 280 میلیون تومان به دست می آورند. تعرفه های تبلیغاتی «غیرقابل باور» تلویزیون برای جام جهانی/ صدا و سیما برای یک ثانیه آگهی یک میلیون می گیرد؟!

یک آگهی 25 ثانیه ای برای پخش قبل از بازی ایران و بوسنی 65 میلیون؛

 تقدیم برنامه قبل از فوتبال، 15 میلیارد تومان!

جام جهانی فوتبال بهانه ای مناسب برای برندها است. هر کدام به سبک و سیاقی خود را با این رویداد همخوان می کنند. در این بین چیزی که احتمالا صاحبان برند را شوکه کرده است تعرفه های بسیار بالای تبلیغات تلویزیونی اعلام شده از سوی صدا و سیما در این ایام است. صدا و سیما که در یکی دو سال اخیر با بحران مالی مواجه شده است از این فرصت جام جهانی نهایت استفاده را برای حل برخی مشکلات مالی خود کرد.

اتفاقی که در کل ریاست های واحد بازرگانی این رسانه برای اولین بار روی داده است. تصور کنید در شرایطی که تلویزیونی در ایران (در کل شبکه ها) از ماهیتی رقابتی برخوردار نیست این استراتژی جدید برای سودآوری چگونه می تواند برندها و زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد.

با فرض برنده شدن یک بانک یا یک اپراتور در این مزایده، اندک فشاری به این برندها نمی آید چرا که بودجه این برندها نهایتا از سوی دولت تامین می شود و اگر سرنخ را بگیریم و تا ته برویم، نهایتا این مخاطب است که باید بودجه این برندها را تامین کند؛ چه از طریق مالیات و چه از طریق خرید خدمات شان. حقیقتا این شیوه برخورد در یک کشور توسعه یافته چیزی غیر از فشار جمعی به رسانه را در پی نخواهد داشت.

اگر تا به حال نسبت به قضیه حساس نشده اید کمی این تعرفه ها رانگاه کنید. صدا و سیما برای 200 دقیقه آگهی (آرم آگهی و تیزر) مبلغ 200 میلیارد یعنی هر ثانیه یک میلیون را برای شروع مزایده طلب کرده است. شروع مزایده و طبیعتا شرایط مبهم رقابت در ایران و چشم و هم چشمی تبلیغات در ایران این رقم را افزایش خواهد داد. حال باید گفت اندازه این رقم چقدر است؟ اگر هنوز هم قضیه برای شما بزرگ نشده، فقط در همین حد باید گفت که یک آگهی 25 ثانیه ای برای پخش قبل از بازی ایران و بوسنی آن هم برای یک بار، 65 میلیون برای صاحب آگهی آب می خورد. چند شرکت خصوصی داخل تهران را جمع کنیم بودجه تبلیغاتی شان در سال روی هم می شود 200 میلیارد، یا مثلا برای تقدیم برنامه فکر می کنید صدا و سیا چه پولی را طلب می کند؟

جالب است که بدانید برای تقدیم برنامه قبل از فوتبال، بین دو نیمه و بعد از فوتبال یک برند باید حداقل 15 میلیارد تومان بپردازد. یعنی ثانیه ای 13 میلیون تومان. یک نگاه به بودجه تبلیغاتی شرکت خودتان بیندازید تا ببینید این رقم چه پول هنگفتی است.

بخش خصوصی به این سبک و سیاق زیر دست و پای برندهای دولتی و خصوصی نما له خواهد شد. حال بخش خصوصی هم بخواهد در این مزایده شرکت کند. مردم این روزها تلویزیون نمی بینند، اما تب فوتبال و جام جهانی حتما مخاطبان زیادی خواهد داشت.

909 ترفند جدید برای درآمدزایی شرکت های مخابرات در جام جهانی
مدتی است پای مسابقات تلفنی 909 به تلویزیون باز شده است. این شماره ها پیش از این بیشتر در برنامه های کودک مورد استفاده قرار می گرفت و در جلب نظر مخاطب گروه کم سن موفق بود اما اکنون کارایی جدید از این امکان پیش روی تولیدکنندگان برنامه های تلویزیونی نمایان شده است. این شماره تلفن بیشتر در شبکه ورزش سیما مورد استفاده قرار می گیرد.

درآمد تلویزیون از آگهی جام جهانی چقدر است؟

25 ثانیه 65 میلیون/ 200 دقیقه آگهی 200 میلیارد تومان

بحث درآمدهای تلویزیون از آگهی ها همواره سوالی بوده است که در ذهن عموم مردم مکانی ویژه را به خود اختصاص داده است. اینکه تلویزیون پردرآمدترین ارگان در کشورمان است نگاهی است که بابت آگهی های فراوان در قاب جعبه جادویی در ذهن مردم به تصویر کشیده شده است. در این راستا ایام جام جهانی موعدی است که اصطلاحا بره کشان سازمان صدا و سیما محسوب می شود و تعرفه های آگهی های سیما با افزایش چشمگیری مواجه می شود. براساس جدول قیمت گذاری آگهی های سازمان صدا و سیما پخش یک آگهی 25 ثانیه ای قبل از بازی های ایران، برای شرکت درخواست کننده 65 میلیون تومان آب می خورد. بخش اصلی این آگهی ها نیز از سوی شرکت رایتل خریداری شده است.

برآوردهای اولیه نشان می دهد در جریان مزایده آگهی های جام جهانی، سازمان صدا و سیما برای 200 دقیقه آگهی (آرم آگهی و تیزر) مبلغ 200 میلیارد تومان یعنی هر ثانیه یک میلیون تومان طلب کرده است. براساس جدول قیمت گذاری آگهی های سازمان صدا و سیما پخش یک آگهی 25 ثانیه ای قبل از بازی های ایران برای شرکت درخواست کننده 65 میلیون تومان آب می خورد. بخش اصلی این آگهی ها نیز از سوی یکی از اپراتورهای جدیدالتاسیس تلفن های همراه خریداری شده است.

یک شرکت کننده با 210 امتیاز که جایزه پاسخ صحیح به هر سوال 10 امتیاز بوده و حدود 20 دقیقه در این مسابقه از تلفن استفاده کرده است. به این ترتیب هزینه شرکت در مسابقه برای او حدود 20 هزار تومان خواهد شد. شرکت کننده دیگری برخلاف شرکت کننده قبلی، برای پاسخ گویی به هر سوال حدود 30 ثانیه زمان صرف کرده است نه یک دقیقه.

با فرض صحت تایم شرکت کننده دوم و احتساب ارزان ترین حالت، به نظر می رسد مشترکانی که امتیاز هزارتایی کسب کرده اند، بیش از 50 دقیقه مکالمه داشته اند و حداقل مبلغ 50 هزار تومان به صورتحساب تلفن آنها اضافه شده است که در عمل یقینا دقایق حضور در مسابقه از این محاسبه بیشتر بوده است.

با مشاهده فهرست برندگان این مسابقه می توان گفت که اتفاقا شمار دارندگان بیش از هزار امتیاز کم نیست و بسیاری نیز امتیاز 3 هزارتایی کسب کرده اند. این افراد حدود 150 تا 200 هزار تومان برای شرکت در مسابقه هزینه کرده اند. به طور یقین در نهایت بهترین نتیجه متعلق به برندگان است اما برای باقی شرکت کنندگان که به قید قرعه در این مسابقه برنده شده اند، به خصوص دارندگان امتیازهای بالا موضوع به صورت معکوس پشیمان کننده خواهد شد، چرا که مبلغ بالایی به قبض آنها در این ایام و به واسطه شرکت در این قرعه کشی ها افزوده شده است.


تاخیر 3 ساله در اجرای مشوق‌های صادرات نرم افزار/ رقابت صنعت ICT ایران با کشورهای منطقه
مهر/ افشین کلاهی با انتقاد از اجرایی نشدن قانون حمایت از صادرات و جوایز صادراتی در حوزه فناوری، اظهار داشت: واقعیت این است که قوانین و آیین نامه براساس شرایط واقعی تدوین نمی شود و به دلیل اجرای این قوانین بخش خصوصی خود را درگیر آن نکرده و ترجیح می دهد چراغ خاموش حرکت کند. وی گفت: از طرفی به دلیل وجود مسائل تحریم، بسیاری از شرکتهای فناوری به نام شرکتهای عربی کالای خود را به فروش می رسانند و از دفتر نمایندگی های خارج از ایران استفاده می کنند.

کلاهی رفع این مشکلات را در گرو آمار مشخص ارزش محصول و میزان گردش مالی آن عنوان کرد و گفت: با این وجود اگر شرکتها کسب و کار و صادراتشان زیر سوال نرود به طور قطع موارد موردنظر را طی می کنند و آمار مشخصی از صادرات خواهیم داشت.

http://multimedia.mehrnews.com/Larg1/1392/03/29/IMG08254761.jpg

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران را نسبت به کشورهای منطقه قابل رقابت دانست و گفت: هنوز جای امیدواری هست؛ البته باید به رشد و پیشرفت چشمگیر کشورهای همسایه نیز توجه داشت اما با این وجود هنوز هم صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران می تواند با این کشورها رقابت کند. البته این امر، مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی و ترغیب این بخش به سرمایه گذاری است.

وی افزود: مدیران موفق بسیاری از شرکتهای فناوری اطلاعات، ایرانیانی هستند که از کشور رفته اند و در کشورهای دیگر در حال فعالیت هستند. جای تاسف است که حرکتهای خوبی که در حوزه تولید و صادرات نرم افزار و کالاهای فناوری در کشور انجام شد در برهه ای از زمان متوقف ماند.

کلاهی با بیان اینکه در حوزه نرم افزار ایران در منطقه حرف هایی برای گفتن دارد خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت و الکترونیک و لوازم چاپ و تجهیزات شبکه نیز ایران در حوزه صادرات خوب عمل کرده اما با این وجود ارقام صادراتی این بخش زیاد نیست. وی در مورد صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: در حوزه تجهیزات برق و قدرت و خدمات فنی مهندسی قراردادهای پیمانی خوبی در چند دوره اخیر منعقد شده که باید این بخش مجددا تقویت شود.

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان وجود 3 هزار و 500 شرکت فناور و دانش بنیان در کشور را زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و افزایش میزان صادرات در این حوزه عنوان کرد و گفت: نیاز به حمایت این بخش از سوی دولت احساس می شود.


یک تازه وارد بازار فناوری/ با "تنا" همیشه اینترنت دارید
مهر/ زمانی که تلفن همراه قادر به یافتن و شناسایی شبکه وای.فای یا اینترنت نیست، چه راهکاری وجود دارد؟ گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که مخاطبان نیاز مبرم به چک کردن ای- میل، برقراری ارتباط ماهواره ای، ارسال پیامک یا حتی اطلاع از آب و هوا و وضعیت جوی را دارند اما به دلیل نبود اینترنت هر گونه اقدامی به بن بست می خورد.


در حال حاضر و با ورود نسل سوم یا حتی نسل چهام باز هم این مشکل در برخی از مناطق دیده می شود اما گروهی از محققان امریکایی دستگاهی با نامTenna را برای پاسخگویی به تمام نیازها حتی زمانی که اینترنت وصل نیست، وای فای پاسخگو نیست، ساخته اند که می تواند پاسخگوی تمام نیازهای مخاطبان باشد.


تصاویر دستگاهی که لباس‌ها را نو می‌کند
مهر/ دستگاه اعجاب انگیزی ساخته شده که نه تنها لباس های شما را نو و تمیز نگه می دارد بلکه بافت لباس های قدیمی را نیز نو می کند. اختراع های متنوع و بسیاری به مرحله تولید انبوه می رسند که برخی از آنها به دلیل اینکه با زندگی روزمره مردم در ارتباط بیشتری هستند، با استقبال چشمگیری مواجه می شوند. 


یکی از اختراع های اخیر که با استقبال مخاطبان روبرو شده، دستگاهی است که لباس های خشک درون آن قرار گرفته و پس از ده دقیقه می توان لباس ها را از دستگاه بیرون آورده و تفاوت در بافت آنها را احساس کرد. این دستگاه جدید بر بافت لباس ها تاثیر گذاشته و علاوه بر اینکه آنها را از هر گونه خط و چروک عاری می کند، به بافت لباس نیز کمک می کند تا در اثر شستشو آسیب نبیند.


مخترعان برای سنجش این طرح، چندین لباس را پس از شستشو مورد اتوکشی قرار داده و از سوی دیگر، لباس هایی را نیز داخل این دستگاه قرار دادند. لباس هایی که مورد اتوکشی قرار گرفته بودند پس از مدتی بافت های اولیه خود را از دست داده و این روند بر شکل و ظاهر لباس نیز تاثیر داشته و لباس ها به مرور شکل و ظاهر اولیه خود را از دست دادند.

اما زمانی که لباس ها داخل این دستگاه قرار داده شدند نه تنها شکل اولیه خود را حفظ کردند بلکه هیچ گونه آسیبی نیز به آنها وارد نشد. از سوی دیگر، لباس هایی که در اثر شست و شوی مداوم از بین رفته بودند، زمانی که داخل این دستگاه قرار گرفتند، از حالت فعلی خود فاصله گرفتند.
 

این دستگاه قادر به شستشو و همچنین احیای بافت انواع لباس ها با جنس هایی از نخ، بافت و .... است. این شستشوی شگفت انگیز تنها ده دقیقه به طول می انجامد. این دستگاه به آب یا اتصال به دستگاه فاضلاب برای شستشو نیازی ندارد.



"اسند P۷ هواوی" آرسنالی شد
تسنیم/ اوایل سال جاری میلادی اخباری از همکاری باشگاه فوتبال آرسنال با شرکت چینی هواوی پیرامون ارائه پیشنهادی اختصاصی و ارائه محتوای ویژه به هواداران این تیم منتشر شد که مدت زمانی بین آن وقفه افتاد.

هواوی P7 آرسنال

اما امروز این باشگاه برای گسترش محبوبیت خود بین هوادارن، گام نهایی همکاری با این شرکت چینی را برداشته و با تغییراتی در هواوی اسند P7، محصولی اختصاصی برای هواداران خود پیشنهاد کرد.  مهم‌ترین ویژگی تغییرات بصری، درج لوگوی باشگاه آرسنال در پوشش پشتی گوشی و دقیقا زیر لوگوی هواوی است.  تم‌ها و منوهای بسیاری با ترکیب رنگی و شماتیک آرسنال نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده که تقریبا حس خوبی را به یک طرفدار پر و پا قرص خواهد داد؛ ویژگی دیگر نصب بازی فیفا14 بر روی این گوشی است.  نماینده هواوی نوید ارائه سورپرایزی خاص هواداران آرسنال را برای فصل پیش رو داده است.


کمپانی HTC رسما به جمع تولید کنندگان تبلت پیوست

ترنجی/ ایویلیکس امروز اخباری راجب شرکت " HTC " منتشر نموده که خبر از تولید دو تبلت جدید توسط این کمپانی میدهد. همانطور که میدانید گوگل برای تولید تبلت جدید اش که به نام " Volantis & Flounder " شهرت یافته با کمپانی اچ تی سی قرار دادی منعقد نمود سپس گویی تولیدات تبلت نظر این کمپانی را جلب نموده و قصد دارد خودش پا به عرصه ی تولید بلند قامتان هوشمند یعنی تلبت‌ها بگذارد. جالب است بدانید که اچ تی سی اولین تبلت خود را در سال 2011 تولید نمود و پس از آن تولیدات تبلت را متوقف و تنها به تولید تلفن‌های هوشمند اختصاص داد.

به گفته ی ایویلیکس نام‌هایی که اچ تی سی برای تبلت‌های خود انتخاب نموده " T7 " و " T12 " خواهند بود که با استناد به نام‌ها میتوان دریافت که یک تبلت 7 اینچی و یک 12 اینچی را باید انتظار داشته باشیم. از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این تبلت‌ها هنوز هیچ صحبتی به میان نیامده اما با توجه به اینکه اچ تی سی به دنبال ساخت تبلت " Nexus 9 " به سفارش گوگل است احتمالا مشخصات سخت افزاری مشابه یا حداقل نزدیک به هم باید داشته باشند که شرح مشخصات آن را در ادامه خواهیم داشت پس با ترنجی همراه باشید.

 

nexusae0_wm_V-Overall

 

نکسوس 9 مشهور به " Volantis " نمایشگری با کیفیت 2k با رزولوشن ( 2048 x 1440 ) ، دوربینی 8 مگاپیکسلی با قابلیت " OIS " خواهد داشت. انجام عملیات پردازش در این تبلت به عهده ی یک چیپ 64 بیتی به نام " NVIDIA Tegra K1 " است که احتمالا همگی معجزه ی این چیپ را در خبر‌ها شنیده اید ، واقعا پردازشگر قابل تحسینی است. فضای رم اختصاص یافته به این تبلت 2 گیگابایت خواهد بود. گوگل قصد دارد آن را در دو نسخه ی 16 و 32 گیگابایتی عرضه کند که هرکدام به ترتیب 399 و 499 دلار قیمت گزاری خواهند شد.


 
طرح‌های مفهومی‌Lumia 330 به ما نشان می‌دهند که نوکیا X ویندوزفونی چه شکلی خواهد بود
 
ترنجی/ مدتی قبل بود که مایکروسافت اعلام بخش مربوط به تولید نوکیا ایکس و آشا را تعطیل خواهد کرد تا سمت ویندوزفون انتقال دهد. و تمرکزش را بر روی ویندوزفون افزایش دهد. هدف نوکیا از تولید دستگاه نوکیا ایکس بازار‌های نو ظهور و تولید دستگاهی ارزان بود که همه توانایی خریدش را داشته باشند. حال یک طراح که به خود نام فون دیزاینر را داده است لومیا ۳۳۰ را طراحی کرده است این دستگاه همان نوکیا ایکس قبلی است اما اینبار با طعم ویندوزفون.

Microsoft-Lumia-330-concept-Windows-Phone-01

این طراح پا را فراتر گذاشته و مشخصات دستگاه را اعلام کرده است. لومیا ۳۳۰ دارای صفحه نمایشی ۳ اینچی با رزولوشن ۵۰۰ در ۲۴۰ (برای ما هم عجیب بود) و این دستگاه دارای رنگ‌های مختلفی مانند سیاه، سفید قرمز می‌باشد. این طراح مقایسه ای بین یکی از این نمونه‌ها با ایفون انجام داده است. بسیاری از کاربران اندروید به کوچک بودن صفحه ایفون خرده می‌گیریند در این عکس می‌توانید معنای واقعی کوچک بودن را مشاهده کنید.



شبکه ملی اطلاعات بدون پهنای باند بی‌معناست
ایسنا/ خسرو سلجوقی درباره فرعی خواندن موضوع پهنای باند در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این موضوع مانند این می‌ماند که بدون وجود آب و مکان مناسب بخواهیم کشتیرانی کنیم. پهنای باند حکم زیرساخت و آن رودخانه عریض را بازی می‌کند حال این موضوع که کشتی ایرانی باشد یا خارجی بحثی جداست.

وی با فرض این موضوع که از فردا اینترنت را قطع خواهیم کرد گفت: فرض کنید ما از فردا اینترنت جهانی را قطع کنیم مگر نباید در خود کشور ارتباط وجود داشته باشد تا تبادل انجام شود؟ بدون شبکه و بدنه پهنای باند که نمی‌توان به تبادل ارتباطات پرداخت.

شبکه ملی اطلاعات بدون پهنای باند بی‌معناست

سلجوقی با اشاره به این موضوع که به نظر می‌رسد این صحبت بدون انجام مباحث کارشناسی مطرح شده است افزود: به نظرم این حرف کارشناسی نشده بوده چرا که شبکه ملی اطلاعات هم باید برروی همین پهنای باند ارائه سرویس کند. شبکه ملی اطلاعات یعنی اینکه محتوا تنها در داخل کشور رد و بدل شود که این نیز نیاز به پل ارتباطی و پهنای باند دارد.

عضو هیات علمی کمیسیون علمی تشخیص مصلحت نظام در پایان درباره رای یک دادگاه مبنی بر مصادره دامنه‌های دات آی ار که چندی پیش مطرح شده بود تاکید کرد: در مورد آیکان و وضعیت دامنه‌های ایرانی باید بگویم که تا الان چیزی به ما ابلاغ نشده است. به علاوه بعید می‌دانم که دامنه‌های دات آی ار به دست آن شرکت اسراییلی بیفتد چراکه دامنه موضوعی جهانی است و نمی‌توان چنین حرکتی را انجام داد.


فیس بوک در سال گذشته منبع 22 درصد از حملات سرقت هویت بود

محققان امنیت می گویند: فیس بوک در سراسر سال 2013 به طور میانگین منبع 22 درصد از حملات سرقت هویت بود که این میزان در سال جاری به نصف رسیده است.

بلاغ/ حمله های سرقت هویت (فیشینگ) یک روش برای به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربران از شبکه های اجتماعی است. در این روش مهاجم با روش هایی کاربر را متقاعد می کند تا اطلاعات شخصی و مهم خود از جمله هویت فردی، یا هویت بازرگانی او همچون شماره حساب بانکی و رمز عبور فرد را به دست می آورد.
 

به نقل از مرکز ماهر، اوج حملات در فیس بوک در سال گذشته به بیشترین میزان خود رسید اما در حال حاضر یک حمله از هر 10 حمله از این نوع را تشکیل می دهند. شرکت امنیت اطلاعاتی ˈکسپرسکیˈ و براساس تحقیقات انجام شده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی حملات سرقت هویت از داخل فیس بوک کمتر از 11 درصد از کل حملات سرقت هویت را تشکیل می دهد.

براساس این گزارش فیس بوک بعد از یاهو در رتبه دوم وب سایت های منبع حملات سرقت هویت قرار دارد. در بیشتر موارد سرقت هویت کشف شده در ایالات متحده آمریکا رخ داده است و کشورهای آلمان و کانادا در مقام دوم و سوم قرار دارند. البته در ارایه این آمار باید به تمایل کلی کاربران به باز کردن یک لینک مشکوک نیز در نظر گرفته شود. در هندوستان حدوداً از هر پنج کاربر یک نفر لینک های سرقت هویت فیس بوک را دنبال می کنند. این تعداد در ایالات متحده از هر 10 نفر یک نفر و در روسیه از هر 100 نفر یک یا دو نفر است.


موبایل‌های ۶ شهر استرالیا نسل چهارمی می‌شود
خبرگزاری تسنیم/ اپراتور موبایل تلسترا، سرویس نسل چهارم پیشرفته را ظرف چند هفته آینده به مشترکان شش شهر استرالیا ارائه می‌کند. اپراتور موبایل تلسترا در استرالیا اعلام کرده است که به زودی روی سرویس‌های LTE پیشرفته با طیف فرکانسی 700 مگاهرتز نقل مکان خواهد کرد. تلسترا گفته که ظرف چند هفته دیگر این سرویس در شهرهای پرت، فرمانتل، اسپرانس، میلدورا و گریفیث راه‌اندازی می‌شود.

این اپراتور گفته است که سرویس‌های این نسل ارتباطی را در ابتدا به صورت آزمایشی با باند فرکانسی 20 مگاهرتز در شهرهای اطراف استرالیا آغاز و سرویس‌های رنج فرکانسی 700 مگاهرتز را از ژانویه 2015 در مراکز شهرها راه‌اندازی می‌کند. مدیر شبکه‌های ارتباطی این اپراتور نیز با اشاره به اینکه گام اول برای آزمایش صورت می‌گیرد، گفته است که با راه‌اندازی این نسل مشترکان این اپراتور در صف مقدم تکنولوژی موبایل قرار می‌گیرند. مایک رایت همچنین گفته است که استفاده از این تکنولوژی پیشرفته با فرکانس پایین‌تر به نسبت نسل چهارم، پوشش‌دهی نسل4 را برای مشترکانی که در منازل و اماکنی چون پارکینگ‌ها با اختلال مواجه هستند، برطرف می‌کند.

نسل چهارم

تجربه‌ای که در فاز اول (آزمایشی) برای مشترکان حاصل می‌شود، کار با سرعت بیشتر به نسبت دیگر باندهای با همین فرکانس (20MHZ) است. تکنولوژی نسل چهارم پیشرفته (LTE-A) باندهای فرکانسی 700 و 1800 مگاهرتز را کنار یکدیگر قرار می‌دهد تا سرعت برقراری ارتباطات داده ای چند برابر شود.

با توجه به اینکه استفاده از فرکانس‌های این نسل نیازمند پشتیبانی از طریق دستگاه‌های ارتباطی است، اچ‌تی‌سی وان M8 و سامسونگ گالکسی S5 گوشی‌هایی هستند که توسط تلسترا برای استفاده پیشنهاد داده است. بسیاری از برندهای موبایل نیز درصدد تولید گوشی‌هایی برای پشتیبانی از فرکانس‌های این نسل ارتباطی هستند.


جمعیت عجیب کاربران اینترنت همراه در چین!
نامه نیوز/ البته چینی‌ها جمعیتشان هم زیاد است و باید هم تعداد جمعیت موبایل‌دار هم بیشتر باشد. در کشور چین تعداد افرادی که با استفاده از تلفن همراه و تبلت به اینترنت متصل می‌شوند از تعداد افرادی که از طریق رایانه‌های شخصی به دنیای مجازی دسترسی می‌یابند، بیشتر شده است. آمار منتشر شده توسط مرکز اطلاعات شبکه اینترنت در چین نشان می دهد که در شش ماه اخیر ۱۴.۴۲ میلیون نفر دیگر در این کشور به جمع کاربران اینترنت همراه پیوسته اند، بنابراین در حال حاضر ۸۳.۴ درصد از کاربران اینترنت در چین با استفاده از تلفن همراه به شبکه مجازی متصل می‌شوند.


تا پایان ماه ژوئن تعداد کاربران خدمات اینترنت همراه بالغ بر ۶۳۲ میلیون نفر بوده است که ۵۲۷ میلیون نفر از آنها از طریق گوشی های هوشمند وارد فضای مجازی شده اند. این اولین بار است که تعداد کاربران اینترنت همراه در چین از تعداد افرادی که با رایانه شخصی و لپ تاپ وارد وب می شوند بیشتر شده است.

بر اساس گزارش یاد شده افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند به گسترش تجارت الکترونیک در این کشور هم کمک کرده است و به عنوان مثال با عرضه برنامه های پرداخت همراه تعداد کاربران این سرویس ها در شش ماه گذشته هم رشد ۶۳.۴ درصدی داشته است. همچنین افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال کاربران اصلی خدمات اینترنت همراه محسوب می شوند.

در همین حال میزان استفاده از شبکه های اجتماعی در چین کاهش یافته و در پایان ماه ژوئن به ۲۵۷ میلیون نفر رسیده است که به معنای کاهش ۲۰.۴ میلیون نفری در شش ماه اخیر است.
در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴۰۰ میلیون نفر چینی از این شبکه ها استفاده می کردند. رشد استفاده از برنامه های همراه یکی از علل این کاهش اقبال است.


رابطه سرطان و سایر امراض با استفاده از موبایل چیست؟
خبرگزاری تسنیم/ تجربه پزشکان می‌گوید که استفاده بیش از اندازه موبایل علاوه بر تومور مغزی و امکان رشد غدد سرطانی در سیستم عصبی بدن، بیماری‌های دیگری را نیز در پی دارد. استفاده زیاد از تلفن همراه و تجهیزات ارتباطی درگیر با امواج رادیویی و هشدار پی در پی کارشناسان سلامت مبنی بر استفاده کمتر از این دستگاه‌های ارتباطی، همواره دغدغه خاطری را در ذهن مردم ایجاد کرده است.

در حالیکه خطرات ناشی از امواج موبایل چندین سال قبل توسط مسئولان داخلی رد شد زیرا دلیل آنها قرار داشتن اکثر دستگاه‌ها در رنج تأیید شده فرکانسی بود اما گزارشی تازه از یک مؤسسه تکنولوژیک با نام زون‌تک حاکی از این است که پزشکان آمریکا سالانه 10 هزار مورد جدید مبتلا به غده مغزی را کشف می‌کنند که چنین موضوعی را از جمله آثار استفاده بیش از حد موبایل می‌دانند.

موبایل سرطان

پزشکان این کشور معتقدند در شرایطی که موبایل به یکی از ابزارهای ضروری زندگی تبدیل شده و 68 درصد مردم حتی در هنگام خواب این وسیله را کنار خود و 16 درصد آن را در محوطه اتاق استراحت خود می‌گذارند، شاهد رشد 40 درصدی احتمال ابتلا به تومور مغزی در این کشور هستیم. با اینکه آثار مخرب این وسیله ارتباطی در بلند مدت بر جامعه علمی پوشیده نیست اما هنوز مدرک علمی و منطقی درباره استفاده از موبایل و تأثیر آن بر سرطان وجود ندارد. از منظر علمی، امواج رادیویی نمی‌تواند باعث صدمه زدن به DNA بدن که پیش‌نیاز ابتلا به سرطان است، شود بنابراین نمی‌تواند باعث تجمع توده‌های سرطانی در بدن انسان‌ها و حیوانات شود.

برخی مطالعات طبقه‌بندی شده در 13 کشور جهان نیز نشان می‌دهد که این وسیله ارتباطی موجب گسترش غدد سرطانی در مغز و سیستم عصبی بدن می‌شود اما هیچ دلیل علمی و مشخصی در ارتباط با آن مطرح نشده است. گروه دیگری از تحقیقات بر روی 358 هزار کاربر دانمارکی نیز به نتیجه‌ای مشابه رسیده و نشان می‌دهد که اثر این ابزار بر روی کسانیکه 13 سال است از موبایل استفاده می‌کنند، بیشتر است.

با این حال مطالعات تجربی درباره استفاده از موبایل و اثرات ناشی از امواج رادیویی بر بدن می‌گوید که سیستم عصبی و مغز بیشترین ضربه را در برابر این امواج می‌خورند. کاهش هموگلوبین خون، آلزایمر، سر درد و میگرن، اسپاسم عضلانی، تغییر فعالیت‌های الکتریکی مغز در هنگام خواب، جوش و خارش پوست، تحت تأثیر قرار دادن فعالیت‌های نرمال ارگان‌های حسی، تنگی نفس و بروز استرس برای غدد درون بدن نیز برخی دیگر از آثار استفاده بیش از حد موبایل مطرح شده است.


عکس لو رفته از آیفون 6 حاکی از استفاده ی لوگو نورانی اپل برای اعلان نوتیفیکیشن است

ترنجی/ یکی از جالب ترین شایعات درخشان و نورانی بودن لوگوی اپل در آیفون 6 همانند سری مک بوک این شرکت است.در آخرین عکس‌های لو رفته عکسی از قاب پشتی آیفون 6 مشاهده می‌شود. اگر این تصویر درست باشد باید خوشحال بود که یکی از شایعات در مورد آیفون 6 تقریبا به حقیقت نزدیک شده است. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از درخشان بودن لوگوی خود برای چراغ اعلانات یا همان نوتیفیکیشن استفاده کند. درواقع هر گاه اتفاقی بیفتد و در نوار نوتیفیکیشن شما نمایش داده شود لوگوی اپل روشن شده و شما را از این رویداد با خبر می‌کند. همان طور که می‌بینید این قابلیت کاملا کاربردی است و دیگر لازم نیست صفحه ی آیفون خود را روشن کرده تا بینید چه خبر است.

gsmarena_001 (1)

اگر قاب پشتی آیفون قبلی را دیده باشید، به طور سنتی بلوک‌های جامدی قرار داشته که لوگوی اپل را به نمایش در می‌آوردند. اما الان، اگر چه شما دارید درون قاب پشتی آیفون 6 را می‌بینید اما اگر دقت کنید پلاستیک‌های عجیب و غریبی در وسط این قاب می‌بینید. خوب این یعنی چه ؟ جواب معلوم است. اگر  بخواهیم با دقت  و تخصصی  به آن نگاه بیندازیم فرو رفتگی‌هایی درون این پلاستیک می‌بینید که تقریبا شبیه لوگوی اپل است پلاستیک نیز آنقدر نازک هست که بتواند نور را از درون خود عبور دهد. شاید نیز قرار است جای این پلاستیک‌های ماده ی دیگری قرار داده شود. امکان دارد این‌ها فقط خیالاتی پوچ و بیهوده باشند اما احتمال استفاده ی لوگوی نورانی اپل با این تصویر بیشتر می‌شود.



خصوصی‌سازی غیراستاندارد منجر به اتخاذ شروط ارتقای پروانه‌ها شد
تسنیم/ مدیر کل بررسیهای فنی رگولاتوری گفت: اصلاح و تجدید ساختار ارتباطی کشور از وظایف ذاتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و شرایط ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در این کمیسیون بر همین اساس تدوین و تصویب شده است. حسین فلاح جوشقانی مدیرکل بررسیهای فنی و اقتصادی رگولاتوری گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی در حوزه ارتباطات کشور مطابق با استانداردها و با در نظر گرفتن همه جوانب انجام نشده و به همین دلیل بدنه این بخش همچنان ساختاری ضعیف دارد که نمی‌تواند از نظر فنی با تغییرات تکنولوژی همگام شده و نسبت به ارائه نسل‌های جدید اقدام کند.

حسین فلاح

وی با اشاره به تعبیر گروکشی از مجوز نسل سوم تلفن همراه از سوی یکی از اپراتورهای ارتباطی افزود: اجرای رومینگ ملی، طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، یکنواخت شدن شماره‌گذاری و تعرفه‌ها و موضوعات دیگر به عنوان پیش‌شرط‌های ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته شده است تا زمینه تسریع و تسهیل در تقویت ساختارها فراهم و در یک فضای رقابتی سالم و شفاف بین اپراتورها، امکان ارائه خدمات متنوع با کیفیت بالا و تعرفه پائین محقق شود.

فلاح با اشاره به اینکه تمامی این پیش‌شرط‌ها پشتوانه تجربه جهانی و مطالعات کارشناسی دارد اظهار کرد: مقاومت در برابر تغییر، مانع از اعمال وظایف نهادهای حاکمیتی نخواهد بود و صرفاً فرایند رشد و حضور قوی در بازار کسب و کار، اپراتورها را با مشکل مواجه می‌کند.



گزارشی کوتاه از مراسم رونمایی از پرچمدار با وقار ال جی

ترنجی/ شرکت ال جی الکترونیک، پس از عرضه موفق گوشی هوشمند G2 اقدام به عرضه جهانی گوشی هوشمند جدید خود با نام G3 نمود. این رونمایی در شش شهر لندن، نیویورک، سان فرانسیسکو، سئول، سنگاپور و استانبول انجام گرفت. اما دیروز رونمایی LG G3 در ایران بود. این مراسم با حضور تعدادی زیاد از اصحاب رسانه و مدیران شرکت ال جی به همراه مدیاپردازش در طبقه دوم پردیس سینمایی ملت صورت گرفت. در این مراسم امکان تماشا و کار کردن با این پرچمدار برای همه حضار فراهم شده بود و نقطه مثبت این نوع برگزاری را شاید بتوان، تقسیم بندی قسمت‌های مختلف اسمارت فون به دست افراد متخصص در آن قسمت نامید. برای مثال دوستانی که از مشخصات صفحه نمایش به خوبی با خبر بودند، در کنار میزی جمع شده و تمام سوالات شما با دقت تمام جواب می‌دهند.

LG-G3-In-Iran-Unveiling-Ceremony-Toranji-07

تا همه دوستان جمع شوند، فرصتی به دست آمد تا نگاهی هر چند کوتاه ولی به اندازه خود داشته باشم. G3 یک اسمارت فون واقعا زیبا! در ابتدا زمانی که بر روی صفحه دوبار ضربه زدم، با تصویری روبه رو شدم که فقط می‌خواستم ساعت‌ها به آن نگاه کنم! تصویر واقعا با کیفیت و بسیار روشن بود! سرعت پاسخگویی به لمس به حد زیادی افزایش یافته بود و همه چیز در این اسمارت فون به روانی کامل اجرا شد. نمایشگر 5.5 اینچی از نوع +IPS و رزولوشن QuadHD که چگالی 538ppi را فراهم کرده بود بسار چشم نواز بود.

یکی از نقاط بسیار جالب برای ما، نسبت صفحه نمایش به کل ابعاد جلوی اسمارت فون، 76.4 درصد است که این یعنی واقعا پیروزی! یک مقایسه جالب از سوی این شرکت انجام شد. اگر برای یک اسمارت فون و یک فبلت اندازه ای را تعیین کنیم به عنوان یک معیار، جی 3 دارای ابعاد یک اسمارت فون اما دارای صفحه نمایش یک فبلت است!

LG-G3-In-Iran-Unveiling-Ceremony-Toranji-14

خوب برای شما این سوال پیش می‌آید که تکلیف باتری چیست؟ مسلما باتری ضربه بدی خواهد خورد؟! اما مهندسان ال جی دست به انجام ابتکاراتی زده اند. باتری 3 هزار میلی آمپری و بهینه شده که به جای استفاده از گرافیت معمول، فلز را در کاتد باتری به کار گرفته اند، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که فرق بین اسمارت فون 5.5 اینچی با صفحه نمایش Full HD و اسمارت فون 5.5 اینچی با صفحه نمایش QHD تنها چیزی جز کیفیت بالاتر در QHD نباشد! در نتیجه خیال شما از نظر باتری راحت است و می‌توانید همانند دیگر رقبا ساعاتی را با لذت تمام به تماشا ویدیو بنشینید. اما تجربه شخصی، ویدیو قرار گرفته شده بر روی این اسمارت فون به صورت پیش فرض آن چنان جذب کننده بود که باز هم زمان را از دست ما خارج کرد و دقایقی را با لذت تمام به آن چشم دوختیم.

خوب وقت آن رسیده است که اسمارت فون را از جای خود خارج کنیم و نگاهی به پشت آن بیندازیم! قوسی لذت بخش، ارگونومی در سطح بسیار بالا، حاشیه‌های باریک، اطراف فلزی، بدنه ای ضد اثر انگشت، دکمه‌های زیبا، حرفی را برای گفتن باقی نگذاشت! حس لوکس بودن به راحتی قابل درک بود.

دلیل این مطلب که بدنه را نمی‌توان کم توجهی ال جی نامید این است که همین بدنه در عین توجه به کاربر ساخته شده است. رنگ‌های مختلفی از این اسمارت فون موجود است اما اکنون در ایران تنها رنگ سفید، طلایی و مشکلی برای فروش آماده خواهد شد.

LG-G3-In-Iran-Unveiling-Ceremony-Toranji-19 

دایره ای رو به زیبایی؛ کاور اسمارت فون را می‌بندیم؛ باور نکردنی است اگر بگوییم چقدر زیبا این افکت انجام شد! حلقه ای روشن شد و توجه مارا به QuickCircle جلب کرد. ابتدا به شما ساعت را نشان می‌دهد اما با یک ضربه بر روی آن منویی به چرخش در امده که می‌توانید دوربین، پیامک، تماس و موسیقی دسترسی داشته باشید. این قاب بسیار زیبا بود که یک نکته اساسی داشت که در ادامه به شما عرض خواهد کرد.

نمیدونم چرا واقعا می‌ترسیدم دوربین را باز کنم. از بد بودن؟ مسلما خیر!! زیرا مطمئن بودیم ال جی عالی عمل کرده است. بدون شک فوکوس لیزری با سرعت فوکوس بسیار بالا خود را برای رقابت نفس گیر آماده کرده است. دوربین پیشرفته و 13 مگاپیکسلی G3 طوری طراحی شده است که قادر است به سرعت و به آسانی لحظات خاص زندگی شما را ثبت نماید.

LG-G3-In-Iran-Unveiling-Ceremony-Toranji-16

این قابلیت با استفاده از فناوری Laser Auto Focus مهیا شده است. در نتیجه شما قادر خواهید بود در محیط‌هایی با نور کم با اندازه گیری فاصله بین دوربین و جسم بوسیله پرتو لیزر، بهترین فوکوس را تنظیم کنید و با خیالی راحت از فلاش استفاده کنید زیرا فوکوس انجام شده است دیگر و نیازی به نور نیست! اما اگر دقت کرده باشید در دوربین‌های معمولی شما نیز دارید تا با یک ضربه ابتدا فوکوس کنید و با ضربه ای دیگر تصویر خود را ثبت کنید اما باز هم به لطف فناوری لیزر این کار در یک چشم به هم زدن و تنها با یک ضربه انجام خواهد شد و تصویر شما ثبت می‌شود. سرعت تصویر برداری عالی بود ولی خوب متاسفانه به دلیل آن که اسمارت فون به طور کامل در دست ما نبود نتواسنیم نمونه تصاویر بیشتری تهیه کنیم و تست‌های مختلفی را انجام دهیم.



انتشار اخبار در این بسته خبری لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.
انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
ترنجی عالیه
پیشنهاد میکنم حتما سر بزنید
واقعا ادمای خوبی هستن
Iran (Islamic Republic of)
sina234
۰۱:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
خیلی هم خوب...
(شانستو امتحان کن شاید برنده قرعه کشی تو باشی
http://MyTrip.Avajang.com/?Ref=37325)