بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که حدود 50 درصد مرگ و میرها در مناطقی مانند منطقه خاورمیانه، ناشی از بیماری‌های عروق کرونر است.

داوود رضایی‌منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های عمده، افزایش شمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان و از جمله در کشورمان است.

وی با اشاره به گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای در حال توسعه،‌ افزود: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه‌یافته شیوع بیشتری یافته‌اند، حال آنکه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته این بیماری‌ها تا حد زیادی کنترل شده‌اند.

رضایی‌منش با بیان اینکه در منطقه خاورمیانه که ایران نیز جزئی از آن است، بیماری‌های قلبی و عروقی به یک نگرانی جدی تبدیل شده‌‌اند، تأکید کرد: بررسی‌های موجود نشان می‌دهند که در حدود 50 درصد مرگ و میرها در مناطقی مانند خاورمیانه، ناشی از بیماری‌های عروق کرونر است.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی عمده‌تر در خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان و از جمله در خاورمیانه، کاهش سن این بیماری‌ها و افزایش موارد مرگ و میر و ناتوانی ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در بین افراد جوان است.


انتهای پیام/

برچسب ها: قلب ، عروق کرونر ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار