سرگرمی و تفریح نیز برای استمرار سلامت روانی ضروری است. به منظور حفظ طراوت روحی، شما نیاز به سرگرمی و تفریح دارید. افرادی که در زندگی خود هیچ گونه تفریحی ندارند، کارشان به مستی کشیده می شود و اغلب از این که هر روز باید به محل کار خود بروند، نفرت پیدا می‌کنند. رفتن به پارک و خندیدن از جمله مواردی هستند که می‌توانند شما را برای مدت زمانی هر چند کوتاه، از مشکلات و مسائل زندگی دور کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، ابراهیمی مقدم، متخصص روان شناسی و استاد دانشگاه در برنامه «سلام جوانی» شبکه رادیویی سلامت گفت: واقعیت امر این است که یک انسان سالم در زندگی‌اش هدف دارد و برای رسیدن به اهداف خود، کار و تلاش و کوشش می‌کند. البته این را نباید فراموش کنیم که حس کار کردن در دراز مدت می تواند کار زدگی به وجود بیاورد و برخی از افراد نیز اعتیاد به کار پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: احتمال دارد که افرادی که به کار اعتیاد پیدا می‌کنند، از خود و خانواده و همچنین از سلامت روان، جسم و عاطفه خانوادگی غافل شوند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که با توجه به این که، کار بسیار مفید و ارزشمند است و هویت انسان را تعیین می‌کند و برای فرد در جایگاه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... موثر است؛ انسانی که کار می کند باید در کنار کار، شرایط تفریح را نیز برای خودش فراهم کند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: البته نمی‌گوییم که فرد هر روز می بایست تفریح کند، لکن باور داریم که هر از گاهی در طول هفته می تواند با پیاده روی کردن، صحبت کردن با اقوام و هم نشینی با دوستان، در خود احساس فرح بخشی به وجود بیاورد.

ابراهیمی مقدم در پایان اظهارکرد: بنابراین اگر نمی‌شود تفریحات بزرگ داشته باشیم، حداقل تفریحات کوچک مثل رفتن به پارک را فراموش نکنیم؛ تا ان شاءالله با سلامت کامل جسم و روان بتوانیم بهتر کار کنیم و به اهداف مان در زندگی دست یابیم.

گفتنی است، برنامه «سلام جوانی»کاری از گروه سلامت و تفریحات شبکه رادیویی سلامت است که روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 17 الی 17:35 دقیقه از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار