تیم ملی بزرگسالان هندبال بعد از کسب سهمیه آسیایی و جهانی و تعویض سرمربی اسپانیایی با حاشیه‌های زیادی روبه رو شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی هندبال که در بهمن ماه سال گذشته با کمک 90 درصد بازیکنان تیم های ثامن الحجج سبزوار مشهد و به سرمربیگری رافائل کاستلو سهمیه جهانی و آسیایی و مقام سومی آسیایی را کسب کرد  پس از بازگشت از بحرین به ایران برخوردهای نه چندان شایسته و درخور وزارت ورزش آنها را دلشکسته‌ کرد.

بعد از آن رافائل کاستلو مربی اسپانیایی جای خود را به ماچک سرمربی اسلووانیایی داد تا حاشیه‌های جدید وارد هندبال شود زیرا بازیکنان توقع داشتند که کارشان را با کاستلو ادامه دهند.

اعضای تیم ملی پس از آن نامه‌ای علیه ریاست فدراسیون به وزارت ورزش دادند و خواستار تغییر رییس فدراسیون شدند و بعد از آن کارشناسان هندبال نیز دو نامه پی در پی در این خصوص امضا کردند  در نهایت به استعفای کوزه‌گری منجر شد. اما وزارت ورزش آن را تکذیب کرد و دلیل  کناره گیری  را بازنشستگی کوزه‌گری اعلام کرد. با آمدن نصیری به عنوان سرپرست همه انتظار داشتند اوضاع فدراسیون روبه بهبودی رود . اما حواشی در گوشه کنار این فدراسیون همچنان ادامه داشت.

با آنکه ماچک از 32 بازیکن به تیم ملی دعوت کرد  از بازیکنان ثامن الحجج سبزوار مشهد  از ابتدا در اردو حاضر نشدند ولی  در اردوی بعدی به اردو پیوستند آنها که تیم ملی اصلی را تشکیل می‌دادند  خواستار حل مشکلات شدند در شرایطی که همه انتظار داشتند باکمک مسولان بالا دستی همه چیز رو به بهبودی رود این چنین نشد و فدراسیون با حکم سنگین بازیکنان ثامن مشهد و سبزوار را نقره داغ کرد.

جالب‌تر آنکه علیرضا حبیبی، مربی ثامن مشهد و سجاد داستکی و همچنین سعید برخورداری که تازه به ثامن پیوسته  در جلسه کمیته انضباطی حکمشان غیابی صادر شد.

با این شرایط که تنها 5 تا 6 ماه تا شروع جام جهانی مانده محرومیت 6 ماه بازیکنان باعث می‌شود که مسابقات آسیایی اینچئون و جهانی را از دست بدهند.

حضور پیدا نکردن بازیکنان به اردوی تیم ملی نمی‌تواند چنین حکم سنگینی را در پی داشته باشد جالب‌تر آنکه مهدی بیجاری اصلا به اردو دعوت نشد امااین حکم شامل او هم شد.

بنابراین باید دلیل قانع کننده‌تری  برای این موضوع وجود داشته باشد که بازیکنان محروم شدند.

خسرو نصیری در گفتگو با خبرنگار  ما  در خصوص  حکم های صادر شده خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این حکم پشت کردن بازیکنان به پیراهن تیم ملی و کشورشان است و اینکه مسئولین وزارت ورزش و کمیته انضباطی در این جلسه حضور داشتند و هیچ شاعبه‌ای در آن حکم وجود ندارد و کاملا درست است.

سخنان نصیری نشان می‌دهد فدراسیون یک هفته مانده به بازی‌های آسیایی جوانان که ایران میزبان آن است دچار تلاطم شده است و در شرایطی که انتظار کسب سهمیه و مدال وجود دارد بازیکنان از اردو خارج می‌شوند، همچنین با محرومیت یک فصلی تیم‌های ثامن‌الحجج که  مقام اولی و دومی لیگ قبلی را کسب کرده‌اند باید دید که تکلیف تیمی که به جام باشگاه‌های آسیا می‌رود چیست چه تیمی جایگزین آن‌ها خواهد شد.

تیم ملی جوانان نیز مانند تیم ملی بزگسالان به نشانه اعتراض به اقدامات و مشکلات فدراسیون به پوشیدن پیراهن تیم ملی پشت کرده اند.
برچسب ها: هندبال ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار